نقد و بررسی تخصصی سامسونگ گلکسی M31s

بررسی گلکسی M31s

پس از آنکه هفته گذشته گلکسی ام ۳۱ اس را با گلکسی ای ۵۱ مقایسه کردیم، امروز می‌خواهیم به بررسی گلکسی M31s بپردازیم و ببینیم این گوشی از چه امکاناتی برخوردارست پس با برتر دیجیتال همراه باشید.

گلکسی ام ۳۱ اس بدون شک نسبت به مدل‌های پیشین خط تولید Galaxy M یک سر و گردن بالاتر است و برتری او تا حدودی احساس می‌شود. سازندگان گوشی‌های هوشمند معمولاً بر این باورند که اگر چیزی تولید شده و موفقیت به دست آورده، حتماً نیازی نیست تغییر کند بنابراین تکرار فرمول‌های قدیمی هم می‌تواند برخی اوقات تضمین کننده پیشرفت و کامیابی باشد. اما آیا این قانون همیشه صادق است؟. در اکثر اوقات بله!!!. بر این اساس، وقتی سامسونگ دید توانسته با سری Galaxy M دوباره خودش را در میان رقبای چینی سرسختش مطرح کند، همچنان رویه معمول آنها را دنبال کرد.https://bartardigital.com/بررسی-گلکسی-m31s/

گلکسی M31s یکی از گوشی‌هایی است که پس از معرفی مدل‌های گلکسی M30، گلکسی M30s و گلکسی M31 (معرفی شده در فوریه ۲۰۲۰) طی سالیان اخیر، به پختگی کامل رسیده است بنابراین اگر در نگاه اول به صورت ناخودآگاه آن را با برادران بزرگترش مقایسه کردید، کاملاً حق دارید. کاملاً مشخص است که در میان اعضای این خانواده تغییرات زیادی به وجود نیامده ولی M31s همچنان از نظر عملکردی و امکانات سعی کرده نسبت به مدل‌های پیشینش چند قدم رو به جلو برداشته باشد.

معرفی گوشی‌های این‌چنینی و خطاب کردن آنها به عنوان موبایل میان‌رده به ما نشان می‌دهد که سامسونگ دارد در مسیر درستی حرکت می‌کند. حال با ذکر این مقدمه باید دید آیا گلکسی ام ۳۱ اس ارزش خرید بالایی دارد یا خیر؟.

خرید گوشی سامسونگ Galaxy M31s

محتویات درون جعبه

در جعبه گلکسی M31s دفترچه راهنما، خودِ گوشی، ابزار درآوردن سیمکارت، کابل مبدل USB-C به USB-C و شارژر سریع ۲۵ واتی وجود دارد. بر خلاف سایر دستگاه‌ها، سامسونگ همراه با این موبایل محافظ صفحه نمایش و یا قاب ژله‌ای به فروش نمی‌رساند. از طرفی، خبری از هدفون درون جعبه نیست؛ اقدامی که این روزها کاملاً طبیعی شده است.

نقد و بررسی تخصصی سامسونگ گلکسی M31s از نظر طراحی

پس از خرید گلکسی M31s خیلی سریع متوجه این نکته خواهید شد که ابعاد بسیار وسیعی دارد. در جلوی آن یک نمایشگر بزرگ ۶٫۵ اینچی از نوع Super AMOLED به نام Infinity-O به چشم می‌خورد که در بالای آن نقطه سیاه رنگی را می‌بینیم که محل قرارگیری دوربین سلفی است. در سمت راست دکمه‌های تعیین میزان صدا و پاور قابل مشاهده هستند که البته روی دکمه پاور سنسور اسکنر اثر انگشت هم قرار گرفته است. در سمت چپ سینی سه‌گانه سیمکارت و مموری کارت جای‌گیری کرده که در آن امکان گذاشتن دو سیمکارت نانو و یک مموری کارت microSD فراهم شده است.

عملکرد سنسور اسکنر اثر انگشت

علی‌رغم اینکه گلکسی ام ۳۱ اس با نمایشگری که دارد بسیار قدبلند به نظر می‌آید ولی حسگر شناسنده اثر انگشت در مکان مناسبی حضور یافته که به راحتی قابل دسترس است. اگر راست دست هستید، به راحتی می‌توانید با انگشت شست خود سنسور را لمس و قفل گوشی را باز کنید. اگر هم چپ دست هستید، راحتی استفاده از حسگر شناسایی اثر انگشت همچنان احساس خواهد شد با این تفاوت که باید از انگشت وسط برای باز کردن قفل دستگاه استفاده نمایید.

بررسی اسکنر اثر انگشت گلکسی M31s

قفل گلکسی M31s خیلی سریع باز خواهد شد و این یعنی حسگر قرار گرفته به خوبی وظیفه‌ای که قبول کرده را انجام می‌دهد. البته این احتمال وجود دارد که برخی اوقات انگشتتان را روی سنسور بگذارید و او شما را نشناسد و گوشی خطای Fingerprint sensor is blocked را بدهد. این اتفاق بدان معنی است که لمس ناخواسته حسگر آن را فعال می‌کند. حتی ممکن است موبایل در بعضی از شرایط از شناسایی اثر انگشت شست سر باز بزند. در مجموع، باید عملکرد این حسگر را پر از اما و اگر بدانیم.

امکانات پایین فریم

در پایین موبایل، جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری، پورت شارژر USB-C، میکروفون و اسپیکر جای‌گیری کرده‌اند. به خاطر بهره‌مندی از یک باتری عظیم‌الجثه ۶۰۰۰ میلی‌آمپری، این دستگاه تقریباً جزو تلفن‌های همراه حجیم و تو پر بازار به شمار می‌آید.

نحوه طراحی قاب پشتی

در قاب پشتی، سامسونگ از شیوه طراحی مینیاتوری بهره برده و به جزئیات دقت زیادی کرده است؛ موضوعی که امروزه به یک قاعده تبدیل شده است. امکانات این بخش ماژول مربعی شکل دوربین اصلی چهارگانه و چراغ فلاش LED در بالا سمت چپ و برند SAMSUNG در پایین هستند.

خرید گوشی سامسونگ Galaxy M31s

شیوه طراحی گرادیان قاب پشتی تمام توجهات را به سمت خودش جلب خواهد کرد. در حالی که برآمدگی دوربین اصلی کاملاً به چشم می‌آید ولی لبه‌ای دارد که اجازه نخواهد داد روی لنزها خط و خش بیفتد. به علاوه، دور هر لنز یک حلقه دایره‌ای شکل تعبیه شده که نه تنها هر کدام از آنها را بزرگتر از چیزی که هست نشان می‌دهد بلکه سبب شده گوشی از نظر ظاهری جلوه زیباتری به خود بگیرد.

قاب پشتی به دلیل انحنای لبه‌های گوشی، به تدریج و با ملایمت تمام با بدنه آن ادغام می‌شود تا به خوش‌دست شدن موبایل کمک شایانی کند. بدنه از جنس کربنات این گوشی با چیزی که در دیگر دستگاه‌ها استفاده شده کاملاً متفاوت است به همین خاطر احتمال دارد که کسی در نگاه اول فکر کند از جنس شیشه می‌باشد.

مشکلات قاب پشتی گرادیان

در حالی که گلکسی ام ۳۱ اس ظاهر شکیل و مجللی دارد ولی اثرات انگشت را هم به راحتی جذب خودش خواهد کرد به همین دلیل مجبور خواهید بود با استفاده از یک پارچه کتان یا چیزی شبیه به آن قاب پشتی‌اش را دائماً تمیز کنید. به علاوه، از آن‌جایی که گلکسی M31s پلاستیکی است، قاب پشتی آن به راحتی خش‌دار می‌شود بنابراین پس از گذشت چند هفته شاهد خطوط زیادی روی بدنه آن خواهید بود و بعد از مدت طولانی کار کردن با این تلفن همراه هم خواهید دید که علامت‌های گوناگون و الگوهای مختلفی روی آن باقی مانده‌اند. با این اوصاف، خرید یک قاب ژله‌ای یا محافظ برای گلکسی M31s در همان روز اول به شدت پیشنهاد می‌شود.

به طور کلی، این موبایل به‌گونه‌ای ساخته شده که مدرن و پیشرفته به نظر بیاید و شیوه طراحی گرادیان آن هم به زیباتر شدنش کمک کرده و قاب پشتی مینیاتوری و شیشه‌ای شکل و ماژول دوربین اصلی نیز احساس پیشرفته بودنش را به راحتی به ما منتقل می‌کنند. ترکیبی از این امکانات به همراه نمایشگر بزرگ در جلو، این گمان را در ما به وجود می‌آورد که گلکسی M31s عضوی از خانواده دستگاه پرچمدار Galaxy S10 است.

بررسی گلکسی M31s از نظر صفحه نمایش

نقد و بررسی تخصصی سامسونگ گلکسی M31s از نظر صفحه نمایش

صفحه نمایش گلکسی M31s یکی از مزایای اصلی آن است. پنل Super AMOLED بزرگ و ۶٫۵ اینچی آن با رزولوشن +FHD بدون شک یکی از بهترین نمایشگرهایی است که می‌توانیم در یک گوشی متعلق به این خط تولید پیدا کنیم. با این حال، در آن خبری از نرخ بازسازی سریع که در دیگر گوشی‌های گران‌تر و یا هم قیمت می‌بینیم نیست بنابراین شاید بهتر باشد سامسونگ با محصولات نسل بعدش این قابلیت را نیز عرضه کند.

شاید نکته‌ای که می‌گوییم به نظر خیلی‌ها جانب‌گرایانه باشد ولی فکر می‌کنیم شیوه طراحی دارای نقطه سیاه رنگ در بالای نمایشگر راهکار بهتری است زیرا فضای کمتری را اشغال می‌کند و در نتیجه نسبت بدنه به تصویر را افزایش می‌دهد و حالا بریدگی دوربین سلفی گلکسی M31s حین تماشای ویدیوها و یا اجرای بازی‌ها، نحوه پخش محتواها را تحت‌الشعاع قرار نخواهد داد. زمانی که با دوربین سلفی عکسبرداری می‌کنید، در اطراف لنز آن نور دایره‌ای شکلی روشن می‌شود. ضمن اینکه امکان بازگشایی قفل نمایشگر با این دوربین وجود دارد ولی باید اشاره کنیم که سرعت نسبتاً پایینی خواهد داشت؛ مشکلی که سامسونگ می‌بایست در نظر بگیرد و در دفعات بعدی آن را مرتفع سازد.

کیفیت صفحه نمایش

نمایشگر گلکسی ام ۳۱ اس

به خاطر Super AMOLED بودنش، رنگ‌های پخش شده در این صفحه نمایش سرزنده و قسمت‌های مشکی رنگ بسیار عمیق هستند به همین علت تماشای محتواها لذت‌بخش خواهد بود. کنتراست زیاد، شفافیت مناسب و واکنش‌گرا بودن، از جمله نقاط قوت نمایشگر این تلفن همراه به شمار می‌آیند. حتی خوانایی آن در فضاهای باز نیز قابل قبول بوده و صفحه نمایش می‌تواند وقتی در معرض مستقیم تابش نور خورشید قرار گرفت بسیار روشن شود.

سامسونگ می‌توانست همچون دیگر دستگاه‌های این رنج قیمت، در زیر نمایشگر Super AMOLED سنسور اسکنر اثر انگشت بگذارد ولی به نظر می‌رسد حسگر قرار گرفته در قاب کناری کاربردی‌تر است. در نهایت، به جهت پشتیبانی از Widevine L1 (سرویس مدیریت حق دیجیتالی گوگل هنگام پخش فیلم از برخی سایت‌ها) توسط گلکسی M31s، شما می‌توانید به صورت آنلاین ویدیوهای مورد علاقه‌تان را تماشا کنید.

 

نقد و بررسی تخصصی سامسونگ گلکسی M31s از نظر عملکرد

نمی‌توانیم بگوییم که عملکرد گلکسی M31s فوق‌العاده بوده و مزیت اصلی آن به حساب می‌آید. سامسونگ با استفاده از Exynos 9611 تصمیم عجیب و غریبی گرفته زیرا این همان تراشه‌ای است که قدرت پردازشی سایر گوشی‌های پایین‌رده و میان‌رده این کمپانی کره‌ای نظیر گلکسی M30 را تأمین می‌کرد به همین دلیل انتظار داشتیم چیپست قدرتمندتری در اینجا به کار رود چرا که هر چه باشد گلکسی ام ۳۱ اس از محصولات قبلی پیشرفته‌تر است. با همه اینها، عملکرد گوشی مورد بحث ما نسبت به گلکسی A50 که سال قبل به بازار آمد بهتر می‌باشد حال آنکه هر دو گوشی از نظر سخت‌افزاری و قیمت یکسان هستند.

اگر پیش از این گوشی قوی‌تری داشته‌اید و حالا گلکسی M31s در دست گرفته‌اید، به راحتی متوجه قدرت کاهش یافته خواهید شد. با همه اینها، این تلفن همراه می‌تواند تمام کارهایی که از او می‌خواهیم را بدون هیچ مشکلی انجام دهد. البته این احتمال وجود دارد که بعضی اوقات لگ و کندی سرعت را احساس کنید و در واقع اینجاست که با خود خواهید گفت که ای کاش سامسونگ از یک تراشه قدرتمندتر بهره می‌برد زیرا امروزه در میان گوشی‌های میان‌رده، محصولات سریع‌تری هم پیدا می‌شود.

بررسی گلکسی M31s از نظر کیفیت ساخت

علاوه بر موارد ذکر شده، کندی سرعت محسوس اپلیکیشن دوربین که کم و بیش رخ می‌دهد هم کمی آزاردهنده خواهد بود چرا که امکان دارد برخی اوقات وقتی دکمه شاتر را می‌فشارید یکی دو ثانیه بعد عکسبرداری انجام شود و در نتیجه تصویری که به ثبت می‌رسانید به جای کیفیت عالی، کیفیت مناسبی داشته باشد و سوژه مدنظرتان را از دست بدهید.

عملکرد تراشه

گویا چیپست گلکسی M31s نمی‌تواند فعالیت‌های گرافیکی سنگین را به خوبی انجام دهد بنابراین این موبایل انتخاب ایده‌آلی برای مصارف گیمینگ نخواهد بود. حتی استفاده از قابلیت چندبرنامگی و ویرایش همزمان یک ویدیو برای این موبایل کار سختی است زیرا عملکردش را بی‌ثبات می‌کند.

در صورت اجرا کردن بازی‌هایی مانند PUBG، Asphalt 9 و Need For Speed; No Limits، شاهد همان کندی سرعت و کاهش فریم خواهید بود. حتی بعد از انجام بازی PUBG به مدت ۳۰ دقیقه، قاب پشتی گوشی کمی داغ خواهد کرد ولی حرارت آن قابل تحمل خواهد بود. برای بازی‌های معمولی و پخش فایل‌های رسانه‌ای، به سبب بهره‌مندی از نمایشگر بزرگ و درخشان و باتری بادوام، گلکسی ام ۳۱ اس دستگاه فوق‌العاده‌ای است.

خرید گوشی سامسونگ Galaxy M31s

نمونه‌ای که برای نوشتن این مقاله نقد و بررسی استفاده شده، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگابایت رم دارد. لازم به ذکر است که نمونه دیگری از این موبایل در بازار یافت خواهد شد که همین مقدار ظرفیت ولی ۸ گیگابایت رم دارد. احساس می‌کنیم که سامسونگ می‌توانست در نمونه دوم حافظه بیشتری قرار دهد ولی در حال حاضر این اتفاق رخ نداده است. امکان ارتقای ظرفیت این موبایل با استفاده مموری کارت microSD فراهم شده هرچند امروزه کمتر کسی از کارت‌های حافظه استفاده می‌کند.

نقد و بررسی تخصصی سامسونگ گلکسی M31s از نظر دوربین

گلکسی M31s در قاب پشتی خود ماژول دوربین اصلی چهارگانه دارد که لنز اصلی‌اش ۶۴ مگاپیکسلی IMX682 سونی با گشودگی دیافراگم f/1.8 است. لنز دوم ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.2، لنز سوم ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق و لنز چهارم ۵ مگاپیکسلی ماکرو می‌باشند. در جلوی این گوشی هم دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 تعبیه شده است.

بررسی گلکسی M31s از نظر کیفیت تصاویر

عملکرد دوربین حین عکسبرداری بی‌ثبات است زیرا سنسور آن در هنگام فیلمبرداری نمی‌تواند به‌درستی فوکوس کند. این احتمال نیز وجود دارد که دکمه شاتر را بفشارید و نمایشگر برای یک لحظه خاموش شود اما تصویری به ثبت نرسد. در ابتدا به نظر می‌رسد که این مشکل برخی اوقات پیش می‌آید ولی شاید فرآیند تصویربرداری‌تان را دائماً تحت تأثیر قرار دهد.

تصویر پرتره گرفته شده با دوربین اصلی Galaxy M31s

با همه اینها، عکس‌هایی که می‌گیرید جزئیات زیادی دارند. وقتی نور کافی می‌تابد، لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی می‌تواند تصاویر فوق‌العاده باکیفیتی بگیرد اما در شرایط کم نور، نویزها به چشم خواهند آمد هرچند در اینجا هم کیفیت عکس‌ها قابل قبول خواهد بود. باید به این نکته اشاره کنیم که شاید نتوانید به این سادگی‌ها حالت عکسبرداری ۶۴ مگاپیکسلی را پیدا کنید.

خوشبختانه سامسونگ ویژگی Single Take را از گوشی‌های پرچمدار خود به این موبایل میان‌رده آورده است. این گزینه که به درد کسانی می‌خورد که نمی‌دانند از یک واقعه چگونه تصویربرداری کنند، به کاربران اجازه می‌دهد با لنز اولترا واید، ۱۰ ثانیه از یک صحنه را در حالات مختلف به ثبت برسانند.

اپلیکیشن دوربین

با توجه به بهره‌مندی از گزینه عکسبرداری مذکور، می‌توانید بهترین عکس از یک صحنه را از میان تصاویر مختلف انتخاب کرده و آن را ذخیره کنید و دیگر موارد را حذف نمایید. با این وجود، به نظر می‌رسد اکثر افراد از این ویژگی یکی دو بار بیشتر استفاده نکنند اما برای کسانی که محتوا می‌سازند و می‌خواهند از حالات گوناگون عکسبرداری نمایند، بسیار کاربردی خواهد بود. لازم به ذکر است که این ویژگی برای دوربین سلفی هم تعبیه شده است.

کیفیت تصاویر سلفی

تصاویر سلفی را می‌توان در حالات معمولی و زاویه گسترده به ثبت رساند. همچنین، شما می‌توانید رزولوشن آنها را به صورت دستی روی ۳۲ مگاپیکسل تنظیم کنید. دوربین سلفی عملکرد بسیار خوبی از خودش به ثبت می‌رساند بنابراین به سختی می‌توانیم تفاوتی میان کیفیت تصاویر گرفته شده در دو حالت معمولی و زاویه گسترده بیابیم. اگر نور کافی در صحنه وجود داشته باشد، عکس‌هایی که این دوربین می‌گیرد جزئیات زیادی خواهند داشت و تصاویر از نظر تولید رنگ بسیار دقیق خواهند بود. ضمناً، جدای از سایر گزینه‌ها، اسلوفی (Slofies) یک آپشن بسیار کارآمد به شمار می‌آید.

کیفیت تصاویر اولترا واید

سامسونگ به شما اجازه می‌دهد تا با لنز اولترا واید در دو حالت معمولی و تاریک عکسبرداری کنید ولی تصاویر گرفته شده در حالت دوم فقط کیفیت قابل‌قبولی دارند. یکی از دلایل این اتفاق آن است که کمپانی کره‌ای زیاد خودش را درگیر فرآیند کاهش نویز نمی‌کند تا بتواند جزئیات را حفظ کند. سایر حالات در دسترس هم عبارتند از: Pro، Macro، Food، Live Focus، Super Slow Motion و Hyper-lapse.

کیفیت دوربین
تصویر گرفته شده با دوربین اولترا واید

کیفیت تصاویر ماکرو

تصاویر ماکرو هم کیفیت مناسبی دارند هرچند اگر از نمای نزدیک به آنها نگاه کنید، روی عکس‌ها افکتی ایجاد می‌شود که سبب خواهد شد زیاد شفاف و واضح نباشند. بنا به دلایلی، فیلم‌های Super Slow Motion صداهای پس‌زمینه را به صورت خودکار اضافه می‌کنند در حالی که فیلم‌های Slow Motion گزینه‌ای در اختیارتان قرار می‌دهد تا خودتان صداهای پس‌زمینه را به آن بیفزایید.

کیفیت دوربین
تصویر گرفته شده با دوربین ماکرو

نقد و بررسی تخصصی سامسونگ گلکسی M31s از نظر نرم‌افزار

سیستم نرم‌افزاری گلکسی M31s ترکیبی از برنامه‌های کاربردی و آپدیت‌های غیرضروری است. از لحظه‌ای که گوشی را راه‌اندازی می‌کنید، سرویس‌های سامسونگ از شما درخواست خواهند کرد تا اپلیکیشن‌هایی را نصب نمایید و حتی گزینه‌ای برای اجتناب کردن از این کار نیز پیش‌روی‌تان قرار نخواهند داد. در حالی هم که به برنامه دیگری سوئیچ می‌شوید، این سرویس‌ها در پس‌زمینه فعال خواهند ماند و آیکون آن در نوار اعلانات مدام یادآوری خواهد کرد که راه‌اندازی گوشی ناتمام مانده است.

حتی وقتی موبایل را ریست می‌کنید هم این پیام باقی می‌ماند. این یعنی کاربران به اجبار باید اپلیکیشن‌هایی را نصب کنند تا بلکه بتوانند از فرآیند و پردازشی که در پس‌زمینه در حال انجام است، رهایی یابند. فکر می‌کنیم شرکت‌های گوشی‌ساز کلاً نباید کاربران را وادار سازند تا اپلیکیشن‌هایی را نصب کنند که هیچ ضرورتی ندارند زیرا این کار بر تجربه آنها حین استفاده از موبایل تأثیر منفی می‌گذارد.

لازم به ذکر است که این نرم‌افزارها مانند برنامه‌های از پیش نصب شده که از همان ابتدا در برخی گوشی‌ها وجود دارند نیستند بنابراین شما مجبور خواهید بود با آنها کنار بیایید.

بررسی گلکسی M31s از نظر نرم‌افزار

پس از راه‌اندازی گلکسی M31s، همان نرم‌افزارهای از پیش نصب شده و اعلاناتی را خواهید دید که سعی می‌کنند بارها و بارها برخی از محصولات سامسونگ را به شما بفروشند. مثلاً وقتی جشنواره فروش یکی از گوشی‌های سامسونگ فرا رسیده یا به یکی از مراسم‌های Unpacked این شرکت نزدیک شده‌ایم، ممکن است نوتیفیکیشنی دریافت کنید.

سیستم عامل و رابط کاربری پیش‌فرض

به هر حال، گلکسی ام ۳۱ اس دارای رابط کاربری One UI 2.1 و سیستم عامل اندروید ۱۰ به صورت پیش‌فرض است و صرف‌نظر از نرم‌افزارهای از پیش نصب شده آن، در مجموع پوسته نرم‌افزاری روان و بدون اشکالی دارد. البته برخی از ویژگی‌های آن نسبت به چیزی که در پرچمداران سامسونگ می‌بینیم از بین رفته‌اند و جای خالی چند قابلیت احساس می‌شود. با ذکر این نکته و به جهت وجود تراشه Exynos 9611، سرعت رابط کاربری زیاد و عملکرد آن روان بوده و بعید است در مقایسه با برخی از گوشی‌های سال‌های قبل سامسونگ، حین انجام کارهای روزانه متوجه لگ و کندی سرعت ناخواسته شوید.

 

نقد و بررسی تخصصی سامسونگ گلکسی M31s از نظر باتری

گوشی‌های سری Galaxy M سامسونگ به خاطر داشتن باتری‌های باظرفیت شهرت دارند بنابراین گلکسی M31s هم از این قاعده مستثنی نیست. این موبایل یک منبع نیروی ۶۰۰۰ میلی‌آمپری دارد که با توجه به نحوه استفاده هر کسی بیش از یک روز دوام خواهد آورد. بر این اساس، اگر تنظیمات روشنایی خودکار و وای‌فای همیشه روشن و اینترنت 4G در مواقع نیاز فعال باشد، این باتری به راحتی به اندازه مدت زمانی که گفتیم خواسته‌هایمان را برآورده خواهد کرد.

پس از یک روز کار کردن با موبایل و پخش فایل‌های صوتی و ویدیویی، گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی، عکسبرداری، ویرایش تصاویر، اجرای بازی‌ها و پاسخ به تماس‌های برقرار شده، ۳۰ درصد از ظرفیت باتری باقی خواهد ماند.

بررسی گلکسی M31s از نظر باتری

از آن‌جایی که هر کسی معمولاً به همان شکلی که در پاراگراف قبل گفتیم از گوشی‌اش استفاده می‌کند، احتمالاً گلکسی M31s در دستان او نیز به همین مقدار دوام خواهد آورد. جدای از دوام طولانی این موبایل، می‌توانید از آن برای شارژ کردن دیگر دستگاه‌ها هم بهره ببرید. کابل USB-C به USB-C که همراه با این تلفن همراه به فروش می‌رسد برای شارژ سایر وسایل نیز کاربردی خواهد بود.

شارژر ۲۵ واتی عرضه شده با گلکسی ام ۳۱ اس، بسیار مستحکم بوده و قادر است این گوشی را پس از یک ساعت شارژ و بعد از نیم ساعت، ۵۰ درصد ظرفیت آن را پر کند.

 

جمع‌بندی

اگر می‌خواهید گلکسی M31s را فقط و فقط نسبت به خودش بسنجید، باید بگوییم که به غیر از تراشه، در بقیه زمینه‌ها دستگاه قابلی است. در صورتی که این موبایل را نسبت به گوشی‌های پارسال سامسونگ مقایسه کنید، به راحتی متوجه عملکرد فوق‌العاده بهتر، رابط کاربری واکنش‌گراتر و دوربین باکیفیت‌تر خواهید شد. با دوام طولانی‌مدت باتری و نمایشگر درخشان هم این گوشی به راحتی لقب مدرن را از آنِ خودش می‌کند.

در مقایسه با گوشی‌های ساخت شرکت‌های چینی هم گلکسی ام ۳۱ اس قیمت زیادی دارد به همین دلیل شاید در رقابت کردن با آنها به مشکل بر بخورد.

ضمناً، امیدواریم که این آخرین گوشی سامسونگ باشد که از تراشه Exynos 9611 بهره می‌برد تا این شرکت در محصولات آتی‌اش از چیپست‌هایی استفاده کند که عملکرد به مراتب بهتری از خودشان به ثبت می‌رسانند.

 

نظر نهایی

با اتمام مقاله بررسی گلکسی M31s، سامسونگ به ترکیب برنده محصولات پیشینش دست نزده است. البته اگرچه این شرکت می‌توانست از تراشه به‌روزتری بهره ببرد ولی این کار را نکرد تا عملکرد این موبایل به یکی از نقاط ضعف آن تبدیل شود. با این وجود، علی‌رغم اینکه عملکرد گلکسی ام ۳۱ اس روان و سریع است اما استفاده از یک چیپست در دستگاه‌های مختلف حس یکنواختی و عدم پیشرفت را به ما القا می‌کند. به علاوه، این موبایل تقریباً بدون امکانات خاصی، از گلکسی M31 قیمت بیشتری دارد به همین دلیل نسبت به مدل پیشینش نمی‌تواند انتخاب خوبی حداقل از نظر قیمتی باشد.

 

نقاط قوت

  • صفحه نمایش باکیفیت
  • دوام باتری طولانی‌مدت
  • عملکرد قابل قبول دوربین

 

نقاط ضعف

  • پیشرفت‌های نه چندان محسوس نسبت به گلکسی M31
  • تراشه قدیمی

 

خرید گوشی سامسونگ Galaxy M31s

مقایسه Galaxy A51 با Galaxy M31s

 

حال که به پایان مقاله نقد و بررسی تخصصی سامسونگ گلکسی M31s رسیده‌ایم؟ شما در مورد این گوشی چه فکر می‌کنید؟ نظر خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

منبع: techradar.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

2 نظر از طرف کاربران برای این مطلب ثبت شده است.

علی - تاریخ: ۱۴۰۱٫۱۰٫۱۶ ساعت: ۱۹:۳۸

سلام فقط باطری خوب است ،دائماً مشکل دارد

برتر دیجیتال - تاریخ: ۱۴۰۱٫۱۰٫۱۹ ساعت: ۱۱:۵۴

با سلام
ممنون از به اشتراک گذاری تجربه و نظرتون

شما نیز نظر خود را درباره این مطلب بیان نمائید: