معرفی آیفون ۱۲ در رویداد اکتبر ۲۰۲۰ اپل

معرفی آیفون ۱۲ در رویداد اکتبر ۲۰۲۰ اپل

کمی بیشتر از یک ماه پس از مراسم ۱۵ سپتامبر، اپل در ساعات اولیه امروز رویداد دیگری را برگزار کرد. همه به خاطر آنکه قرار بود این‌بار یک آیفون جدید معرفی شود، احساس خوبی داشتند اما در واقع از چهار آیفون و یک هوم‌پاد رونمایی شد. به هر حال، اگر وقت نکردید مراسم را ببینید، با برتر دیجیتال همراه باشید و مقاله معرفی آیفون ۱۲ در رویداد اکتبر ۲۰۲۰ اپل را بخوانید

هوم‌پاد مینی

هوم‌پاد مینی در مراسم معرفی آیفون ۱۲

پیش از معرفی آیفون ۱۲، اپل کار خودش را با معرفی HomePod Mini آغاز کرد که همان‌طور که از اسمش پیداست، نمونه کوچکتر HomePod می‌باشد.

تمرکز اپل با هوم‌پاد مینی روی آن است که افراد تعداد زیادی از این اسپیکر هوشمند را بخرند و در جای‌جای منازلشان قرار دهند. در این اسپیکر قابلیت‌های دستیار صوتی اپل موسوم به Siri و ویژگی تازه‌ای به نام Intercom گنجانده شده تا با استفاده از آن بتوان پیامی را از طریق آیفون، اپل واچ، CarPlay و . . . به هوم‌پاد ارسال کرد. آن‌طور که اپل می‌گوید، اگر دو هوم‌پاد را در یک اتاق بگذارید، یک جفت اسپیکر استریو خواهید داشت.

هوم‌پاد مینی ۹۹ دلار قیمت خورده و همچون مدل بزرگتر در دو رنگ سفید و خاکستری تیره تولید شده است. پیش‌سفارش آن از تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۲۰ (۱۶ آبان ۱۳۹۹) آغاز خواهد شد و اولین دستگاه‌ها ۱۶ نوامبر ۲۰۲۰ (۲۶ آبان ۱۳۹۹) به دست مشتریان خواهند رسید.

 

 

رونمایی از گوشی‌های جدید اپل در مراسم معرفی سری آیفون ۱۲

سری آیفون ۱۲

با خط تولیدی که احتمالاً کمی سردرگمی به وجود می‌آورد، اپل امروز ۴ آیفون جدید به نام‌های آیفون ۱۲ مینی، آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس را معرفی کرد. این دستگاه‌ها کمی بزرگتر، کمی زیباتر و کمی هم گران‌تر شده‌اند.

آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی
آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی

در اینجا تمرکز روی نمایشگرهای پیشرفته‌تر، دوربین‌های باکیفیت‌تر (مثلاً حالت عکسبرداری در شب برای لنزهای اولترا واید) و پشتیبانی از شبکه 5G می‌باشد. شیوه طراحی این گوشی‌ها تا حدودی برخی از ویژگی‌های آیفون‌های سال قبل را داراست که کناره‌های صاف از آن جمله‌اند و شاید همین اتفاق شما را یاد آیفون ۴ یا آیفون ۵ بیندازد.

سری آیفون ۱۲
آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی در سمت راست و آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس در سمت چپ

 

ویدئوی زیبا از آیفون ۱۲

 

ویدئوی زیبا از آیفون ۱۲ پرو

 

قیمت گوشی‌های سری آیفون ۱۲

آیفون ۱۲ مینی با نمایشگر ۵٫۴ اینچی ۶۹۹ دلار قیمت خواهد داشت و آیفون ۱۲ با صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی ۷۹۹ دلار خواهد بود. قیمت آیفون ۱۲ پرو با نمایشگر ۶٫۱ اینچی ۹۹۹ دلار تعیین شده اما از نظر مشخصات فنی، بدنه استیل ضد زنگ (بر خلاف مدل‌های بدون پسوند “پرو”) و بهره‌مندی از یک لنز تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی پیشرفته‌تر خواهد بود. آیفون ۱۲ پرو مکس که حالا ۱۰۹۹ دلار قیمت خورده نیز صفحه نمایش بزرگ ۶٫۷ اینچی دارد. مدل‌های پرو سنسور LiDAR هم دارند تا بتوانند در محیط‌های تاریک به سرعت روی سوژه فوکوس و یا اشیا را به صورت 3D اسکن کنند.

رنگ های آیفون ۱۲

نمایشگر هر چهار مدل آیفون از تکنولوژی Ceramic Shield بهره می‌برد که اپل با همکاری شرکت کورنینگ ساخته و بنا بر ادعای خودش استحکام گوشی را هنگام افتادن از ارتفاع تا ۴ برابر افزایش می‌دهد. iPhone 12 و iPhone 12 Mini به رنگ‌های آبی، سبز، قرمز، سفید و مشکی و iPhone 12 Pro و iPhone 12 Pro Max به رنگ‌های آبی، طلایی، مشکی و سفید تولید می‌شوند.

آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس

همه این آیفون‌ها از تراشه A14 Bionic ساخت اپل استفاده می‌کنند که قدرت پردازشی آیپد ایر ۲۰۲۰ که ماه قبل معرفی شد را تأمین می‌نماید.

تاریخ عرضه گوشی‌های سری آیفون ۱۲

تاریخ‌های پیش‌سفارش و عرضه کمی متفاوت‌تر از سال‌های قبل هستند بنابراین اگر همین حالا مدل مدنظرتان را انتخاب کرده‌اید، مطمئن باشید که تاریخ درست را در تقویم علامت‌گذاری می‌کنید. پیش‌سفارش آیفون ۱۲ و آیفون ‍۱۲ پرو در تاریخ ۱۶ اکتبر ۲۰۲۰ (۲۵ مهر ۱۳۹۹) و پیش‌سفارش آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۲ پرو مکس در تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۲۰ (۱۶ آبان ۱۳۹۹) آغاز خواهد شد و از تاریخ ۱۳ نوامبر ۲۰۲۰ (۲۳ آبان ۱۳۹۹) نیز این دستگاه‌ها به دست متقاضیان می‌رسند.

اپل یادآور شده که به فروش آیفون ۱۱ با قیمت ۵۹۹ دلار (یعنی ۱۰۰ دلار ارزان‌تر)، همچنان ادامه خواهد داد.

 

MagSafe

شارژر MagSafe

سیستم جدید آیفون‌ها موسوم به MagSafe به نوعی شیوه شارژ لپ‌تاپ‌های قبلی اپل را احیا کرده تا به کاربران اجازه دهد یک شارژر بیسیم را به گوشی بچسبانند و در عین حال سایر لوازم جانبی نظیر قاب‌های مغناطیسی یا نگه‌دارنده‌های کارت‌های اعتباری را نیز متصل کنند.

اپل همچنین، از MagSafe Duo Charger نیز رونمایی کرد. با این وسیله می‌توان به صورت همزمان یک آیفون و یک اپل واچ را شارژ نمود. به علاوه، این شرکت خبر داده که سایر لوازم جانبی سازگار با MagSafe ساخته شده توسط سایر برندها مانند Belkin نیز در حال ورود به بازار هستند.

شارژر MagSafe Duo Charger

در مراسم معرفی سری آیفون ۱۲ مطرح شد که دیگر خبری از شارژر یا هدفون در جعبه نخواهد بود

چند ماهی می‌شود که شایعه‌های این‌چنینی به گوش می‌رسد و پیش از این هم به آن اشاره کرده بودیم اما حالا خبر رسمی منتشر شده است بنابراین اپل دیگر همزمان با آیفون‌ها شارژر یا هدفون به فروش نمی‌رساند. این کمپانی دلیل تصمیمش را تأثیرات زیست محیطی اعلام کرده و یادآور شده که در بازار موبایل شارژرهای سازگار زیادی وجود دارد. بر این اساس، آیفون‌های جدید فقط یک کابل USB-C به Lightning خواهند داشت و نه شارژر.

آنچه در رویداد ۱۳ اکتبر ۲۰۲۰ اپل گذشت را می توانید در این ویدئو تماشا کنید

 

 

شما در مورد محصولات جدید اپل به خصوص آیفون‌ها چه فکر می‌کنید؟ نظر خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

منبع: techcrunch.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب می نویسید: