مقایسه سامسونگ گلکسی A11 با شیائومی ردمی 9C

مقایسه گلکسی A11 با ردمی 9C

امروز در مقاله مقایسه سامسونگ گلکسی A11 با شیائومی ردمی 9C می‌خواهیم دو گوشی را نسبت به یکدیگر ارزیابی کنیم که از بسیاری از جهات به هم شبیه هستند زیرا هر دو جزو تلفن‌های همراه پایین‌رده و ارزان‌قیمت بازار موبایل به شمار می‌روند و ویژگی‌های سخت‌افزاری تقریباً یکسانی نیز دارند. اما صرف‌نظر از شباهت‌ها، این دو دستگاه از چه نظرهایی با یکدیگر متفاوت هستند؟. با برتر دیجیتال همراه باشید تا هم پاسخ این سؤال را دریافت کنید و هم گوشی برتر را بشناسید.

مشخصات فنی

شیائومی Redmi 9Cسامسونگ Galaxy A11
ابعاد (میلی‌متر)۱۶۴٫۹ * ۷۷ * ۹۱۶۱٫۴ * ۷۶٫۳ * ۸
وزن (گرم)۱۹۶۱۷۷
صفحه نمایش·      ۶٫۵۳ اینچ

·      IPS LCD

·      ۶٫۴ اینچ

·      PLS TFT

رزولوشن (پیکسل)۱۶۰۰ * ۷۲۰۱۵۰۰ * ۷۲۰
سیستم عاملاندروید ۱۰اندروید ۱۰
رابط کاربریMIUI 12One UI
تراشهMediaTek Helio G35Snapdragon 450
رم (گیگابایت)·      ۲

·      ۳

·      ۲

·      ۳

حافظه داخلی (گیگابایت)·      ۳۲

·      ۶۴

·      ۳۲

·      ۶۴

پشتیبانی از کارت حافظهدارددارد
دوربین اصلیسه‌گانه

·      ۱۳ مگاپیکسلی اصلی

·      ۲ مگاپیکسلی ماکرو

·      ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق

سه‌گانه

·      ۱۳ مگاپیکسلی اصلی

·      ۵ مگاپیکسلی اولترا واید

·      ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق

دوربین سلفی۵ مگاپیکسل۸ مگاپیکسل
باتری (میلی‌آمپر)۵۰۰۰۴۰۰۰
سنسورها·      سنسور اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در قاب پشتی

·      شتاب‌سنج

·      مجاورت

·      سنسور اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در قاب پشتی

·      شتاب‌سنج

·      مجاورت

 

مقایسه سامسونگ گلکسی A11 با شیائومی ردمی 9C از نظر طراحی

ظاهر ردمی ۹ سی و گلکسی A11 شباهت زیادی به برخی از پرچمداران دارند بنابراین کسانی که هر یک از این دو گوشی را می‌خرند، می‌توانند مطمئن شوند که صاحب تلفن همراهی خواهند شد که از شیوه طراحی مدرنی بهره می‌برد. شرکت‌های سازنده معمولاً در جلوی گوشی‌های پایین‌رده و ارزان‌قیمت خود از شیشه و در قاب پشتی و فریم از پلاستیک استفاده می‌کنند بنابراین همین قانون برای دو محصول شیائومی و سامسونگ که داریم در موردشان صحبت می‌کنیم نیز صادق است.

جلوی ردمی ۹ سی و گلکسی A11 اما، یک تفاوت عمده وجود دارد و آن به محل قرارگیری دوربین سلفی مربوط می‌شود؛ یعنی در موبایل اول لنز دوربین جلو درون یک ناچ U شکل حاضر شده و در موبایل دوم لنز در یک نقطه سیاه رنگ، در گوشه سمت چپ صفحه نمایش نشسته است.

شیائومی ردمی ۹ سی

همین مقدار تفاوت را در قاب پشتی نیز می‌توانیم مشاهده کنیم. محصول شیائومی به سه لنز دوربین اصلی و فلاش LED خود در یک ماژول مربع شکل قرار داده شده در سمت چپ جای داده ولی محصول سامسونگ سه لنز دوربین اصلی خودش را زیر یکدیگر نشانده و در کنار آنها هم فلاش LED را تعبیه کرده است. ضمن اینکه در وسط این قاب، سنسور اسکنر اثر انگشت را می‌توانیم لمس کنیم.

امکانات اطراف فریم

در بالای فریم پلاستیکی هر دو موبایل هم جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری را می‌بینیم اما در گلکسی A11 حفره مخصوص میکروفون را نیز می‌توانیم مشاهده کنیم. در پایین دو گوشی نیز پورت شارژر و بریدگی‌های اسپیکر قابل رؤیت هستند هرچند این بریدگی‌ها در محصول شیائومی در اطراف درگاه microUSB می‌باشند ولی در نماینده سامسونگ تنها در یک طرف دیده می‌شوند. ضمناً، در این قسمت از هر دو تلفن همراه یک حفره مخصوص میکروفون را نیز مشاهده خواهید کرد.

در سمت چپ ردمی ۹ سی و گلکسی A11 محل قرار دادن سیمکارت و مموری کارت و در سمت راست آنها دکمه‌های پاور و کاهش و افزایش صدا حضور یافته‌اند. لازم به ذکر است که برآمدگی دوربین اصلی این دو گوشی در حد استاندارد می‌باشد بنابراین اگر آنها را روی سطح صافی بگذارید، احتمال اینکه لرزش داشته باشند و تکان بخورند، زیاد خواهد بود.

حال که به بیان ویژگی‌های ظاهری دو گوشی پرداختیم، بد نیست به یکی دو نکته دیگر در مورد طراحی آنها نیز اشاره کنیم. اول آنکه محصول شیائومی تقریباً ۲۰ گرم وزن بیشتری دارد که البته دلیل این اتفاق باتری باظرفیت‌ترش می‌باشد و دوم آنکه در قاب پشتی این موبایل خطوط موربی شکل زیادی دیده می‌شوند که ظاهرش را جذاب‌تر و مدرن‌تر کرده‌اند. از نظر ابعاد هم ردمی ۹ سی و گلکسی A11 در حد یکی دو میلی‌متر از هم‌دیگر بلندتر، کوتاه‌تر و یا باریک‌تر هستند.

با این توضیحات، شاید بتوانیم بگوییم که گلکسی A11 وزن کمتری دارد ولی به خاطر اینکه افزایش جرم Redmi 9C با افزایش ظرفیت باتری همراه شده و از طرفی قاب پشتی آن با خطوط مورب، دیگر ساده نیست و در مقایسه با بقیه موبایل‌ها خاص‌تر است، می‌توانیم محصول شیائومی را گوشی برتر از نظر طراحی بدانیم.

گوشی برتر از نظر طراحی: شیائومی Redmi 9C

 

مقایسه سامسونگ گلکسی A11 با شیائومی ردمی 9C از نظر صفحه نمایش

گلکسی A11

ردمی ۹ سی از یک پنل ۶٫۵۳ اینچی IPS LCD و گلکسی A11 از یک نمایشگر ۶٫۴ اینچی PLS TFT بهره می‌برند. پیش از این گفته بودیم که تفاوت زیادی میان صفحه نمایش‌های IPS LCD و PLS TFT وجود ندارد بنابراین هر تفاوتی که در گوشی‌های مورد بحث ما هست، به اندازه نمایشگر و سایر مشخصات مربوط می‌شود. نکته بسیار جالب در مورد Redmi 9C و گلکسی A11 آن است که نسبت صفحه نمایش به بدنه هر دو تلفن همراه بین ۸۱ تا ۸۲ درصد بوده و تراکم پیکسلی آنها نزدیک ۲۷۰ است. حتی رزولوشن گوشی اول که ۱۶۰۰ * ۷۲۰ و رزولوشن گوشی دوم که ۱۵۶۰ * ۷۲۰ می‌باشد نیز نشان‌دهنده شباهت‌های بسیار این دو موبایل است. با این حساب، نمی‌توان گفت که کدام دستگاه از نظر صفحه نمایش برتر از دیگری خواهد بود و باید هر دوی آنها را از این جهت (البته نسبت به یکدیگر) باکیفیت بدانیم.

گوشی برتر از نظر صفحه نمایش: هم شیائومی Redmi 9C و هم سامسونگ Galaxy A11

 

مقایسه سامسونگ گلکسی A11 با شیائومی ردمی 9C از نظر سخت‌افزار

شیائومی، ردمی ۹ سی را در دو مدل با رم ۲ و حافظه داخلی ۳۲ و رم ۳ با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی تولید کرده و سامسونگ، Galaxy A11 را در سه مدل با رم ۲ و حافظه داخلی ۳۲، رم ۳ با حافظه داخلی ۳۲ و رم ۳ با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی ساخته است.

در Redmi 9C تراشه هشت هسته‌ای MediaTek Helio G35 و در گلکسی A11 تراشه هشت هسته‌ای Snapdragon 450 به کار رفته‌اند که مورد اول با فرآیند لیتوگرافی ۱۲ نانومتری و مورد دوم با فرآیند لیتوگرافی ۱۱ نانومتری ساخته شده‌اند. پردازنده گرافیکی این موبایل‌ها هم به ترتیب PowerVR GE8320 و Adreno 506 می‌باشد. ضمن اینکه برای افزایش حافظه داخلی می‌توان در هر دو تلفن همراه مموری کارت قرار داد.

شیائومی Redmi 9C

امتیازات بنچمارک ثبت شده برای شیائومی ردمی ۹ سی حاکی از آن است که این موبایل نسبت به گلکسی A11 قدرت بیشتری دارد زیرا در آزمایش AnTuTu 8، این دو گوشی به ترتیب امتیازات ۱۱۰۴۹۰ و ۷۴۸۰۰ را کسب کرده‌اند.

ذکر این نکته الزامی است که نه Redmi 9C و نه Galaxy A11 هیچکدام گوشی مناسبی برای گیمرها نخواهند بود زیرا سخت‌افزار آنها کشش اجرای بازی‌های گرافیکی سنگین را ندارد. با همه اینها، هنگام انجام کارهای معمولی نظیر وبگردی، گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی، ارسال پیام و برقراری تماس مشکلی برایشان به وجود نخواهد آمد ولی امکان دارد بعضی وقت‌ها که دارید در میان نرم‌افزارهای متعدد سوئیچ می‌شوید، کندی سرعت و لگ را احساس کنید.

گوشی برتر از نظر سخت‌افزار: شیائومی Redmi 9C

 

مقایسه سامسونگ گلکسی A11 با شیائومی ردمی 9C از نظر سیستم عامل و رابط کاربری

سیستم عامل ردمی ۹ سی و گلکسی A11 اندروید ۱۰ است و رابط کاربری آنها به ترتیب MIUI 12 و One UI می‌باشد. هر دو پوسته نرم‌افزاری امکانات متعددی برای سفارشی‌سازی گوشی دارند. دیگر شباهت دو رابط کاربری نامبرده هم وجود اپلیکیشن‌های گوناگون از پیش نصب شده می‌باشد که بعضی‌هایشان را می‌توان پاک کرد و بعضی‌هایشان را نمی‌توان. از جمله ویژگی‌هایی که در MIUI و One UI وجود دارد، می‌توانیم به حالت تیره سرتاسری و تنظیمات مربوط به حفاظت از حریم شخصی اشاره کنیم که هم سامسونگ و هم شیائومی به بهترین شکل ممکن آنها را طراحی و تعبیه کرده‌اند.

حال با توجه به امکانات یکسان دو گوشی Redmi 9C و گلکسی A11، باید بگوییم که این دو موبایل از نظر نرم‌افزار فرقی آن‌چنانی با هم نمی‌کنند و با توجه به اینکه هردویشان از اندروید ۱۰ به عنوان سیستم عامل بهره می‌برند، می‌توان گفت که به احتمال زیاد آپدیت اندروید ۱۱ یا حتی ۱۲ را دریافت خواهند کرد.

گوشی برتر از نظر سیستم عامل و رابط کاربری: هم شیائومی Redmi 9C و هم سامسونگ Galaxy A11

 

مقایسه سامسونگ گلکسی A11 با شیائومی ردمی 9C از نظر دوربین

در مقایسه گلکسی A11 با ردمی 9C از نظر دوربین، این دو موبایل امکانات تقریباً یکسانی دارند. گلکسی A11 از سه لنز ۱۳ مگاپیکسلی اصلی، ۵ مگاپیکسلی اولترا واید و ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق بهره می‌برد و ردمی ۹ سی از سه لنز ۱۳ مگاپیکسلی اصلی، ۲ مگاپیکسلی ماکرو و ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق استفاده می‌کند. با توجه به کاربرد بیشتر لنزهای اولترا واید، اینکه چرا شیائومی تصمیم گرفته این لنز را از این محصولش کنار بگذارد مشخص نیست. در جلو و درون ناچ، ردمی ۹ سی به یک لنز ۵ مگاپیکسلی جای داده حال آنکه وضوح دوربین سلفی گلکسی A11 به ۸ مگاپیکسل می‌رسد.

 

کیفیت تصاویر

مقایسه گلکسی A11 با ردمی 9C از نظر دوربین
نمونه تصویر گرفته شده با سامسونگ Galaxy A11
مقایسه گلکسی A11 با ردمی 9C از نظر دوربین
نمونه تصویر گرفته شده با شیائومی Redmi 9C

همان‌طور که در تصاویر می‌بینید، فرق زیادی میان کیفیت خروجی‌های دو گوشی مورد بحث ما نیست زیرا در همه عکس‌ها رنگ‌ها واقع‌گرایانه هستند و وضوح و کنتراست قابل قبول است. البته نباید زیاد روی این تصاویر زوم کنید زیرا از زوایای نزدیک کیفیت آنها افت خواهد کرد. در زمینه کیفیت تصاویر سلفی هم محصول سامسونگ بهتر کار می‌کند زیرا از لنز ۸ مگاپیکسلی استفاده کرده حال آنکه محصول شیائومی لنز ۵ مگاپیکسلی دارد.

گوشی برتر از نظر دوربین: سامسونگ Galaxy A11

 

مقایسه سامسونگ گلکسی A11 با شیائومی ردمی 9C از نظر باتری

مقایسه گلکسی A11 با ردمی 9C از نظر باتری

در مقایسه گلکسی A11 با ردمی 9C خواهیم دید که ظرفیت منبع نیروی ردمی ۹ سی و گلکسی A11 به ترتیب ۵۰۰۰ و ۴۰۰۰ میلی‌آمپر بوده و اصلاً به همین دلیل نماینده شیائومی سنگین‌تر است. برای شارژ باتری نیز سامسونگ پورت USB-C نسخه ۲ و شیائومی درگاه microUSB نسخه ۲ را قرار داده‌اند. ضمناً، به جهت پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع، Galaxy A11 را می‌توان با سرعت ۱۵ واتی شارژ کرد ولی نهایت سرعت شارژ Redmi 9C به ۱۰ وات خواهد رسید. با توضیحات داده شده، خودتان بررسی کنید و ببینید باتری باظرفیت‌تر برایتان مهمتر است یا پورت USB-C و شارژ سریع. اما اگر نظر ما را می‌خواهید می‌گوییم امروزه بسیاری‌ها ترجیح می‌دهند باتری گوشی‌شان ظرفیت بیشتری داشته باشد ولی درگاه آن USB-C نباشد و حتی از تکنولوژی شارژ سریع نیز پشتیبانی نکند.

گوشی برتر از نظر باتری: شیائومی Redmi 9C

 

نقد و بررسی شیائومی Redmi 9C

جمع‌بندی

شیائومی ردمی ۹ سی و گلکسی A11 شباهت زیادی به هم دارند و فقط در برخی قسمت‌ها مانند دوام باتری و عملکرد دوربین با یکدیگر متفاوت هستند. با این وجود، اگر هنوز هم تصمیم‌گیری برای خرید یکی از این دو موبایل برایتان سخت است، ببینید آیا می‌توانید با محصول برندی غیر از سامسونگ کار کنید یا خیر. اگر برند برایتان اهمیتی ندارد، خیلی راحت می‌توانید شیائومی Redmi 9C را بخرید و از خریدتان لذت ببرید اما چنان‌چه سامسونگ بودن یکی از فاکتورهای اصلی خرید موبایل است، گلکسی A11 می‌تواند انتخاب خوبی باشد. ضمناً، اگر باز هم از میان محصولات شیائومی گوشی ارزان‌تری می‌خواهید، بد نیست نگاهی به نقد و بررسی ردمی ۹ ای بیندازید. در میان تولیدات سامسونگ اما، بعید است بتوانید گوشی پیدا کنید که کمتر از گلکسی A11 قیمت خورده باشد.

خرید گوشی شیائومی Redmi 9C

خرید گوشی Galaxy A11

 

با پایان این مقاله و مقایسه سامسونگ گلکسی A11 با شیائومی ردمی 9C، شما کدام گوشی را انتخاب می‌کنید؟. نظر خود را با ذکر دلیل با ما و دیگران در میان بگذارید.

 

منبع: GSMArena.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

2 نظر از طرف کاربران برای این مطلب ثبت شده است.

بنیامین - تاریخ: ۱۴۰۱٫۱۱٫۲۷ ساعت: ۰۰:۳۸

من a11 دارم خیلی سرعتش بالاست و دوربین فوق العاده ای داره و خیلی خوش دسته به نظرم a11 خیلی بهتره

Arya - تاریخ: ۱۴۰۰٫۰۳٫۳۰ ساعت: ۲۳:۱۶

من ردمی 9c .دارم خیلی عالیه ولی یکم دوربینش ضعیفه ولی در کل خیلی خوب و زیباس

شما نیز نظر خود را درباره این مطلب بیان نمائید: