مقایسه گلکسی S20 FE با گلکسی A71

مقایسه گلکسی S20 FE با گلکسی A71

در میان گوشی‌های بالارده اقتصادی، گلکسی ای ۷۱ و گلکسی اس ۲۰ اف ای از محبوبیت ویژه‌ای در میان مشتریان برخوردار هستند به همین دلیل افراد زیادی سعی در خرید آنها دارند. در این میان، اگر شما هم نمی‌دانید از بین این دو دستگاه کدام را خریداری کنید، با برتر دیجیتال همراه باشید و مقاله مقایسه گلکسی S20 FE با گلکسی A71 را بخوانید تا بتوانید گوشی برتر را در زمینه‌های مختلف بشناسید.

مشخصات فنی

سامسونگ Galaxy S20 FEسامسونگ Galaxy A71
ابعاد (میلی‌متر)۱۵۹٫۸ * ۷۴٫۵ * ۸٫۴۱۶۳٫۶ * ۷۶ * ۷٫۷
وزن (گرم)۱۹۰۱۷۹
صفحه نمایش·      ۶٫۵ اینچ

·      Super AMOLED

·      ۶٫۷ اینچ

·      Super AMOLED Plus

رزولوشن (پیکسل)۲۴۰۰ * ۱۰۸۰۲۴۰۰ * ۱۰۸۰
سیستم عاملاندروید ۱۰اندروید ۱۰
رابط کاربریOne UI 2.5One UI 2.5
تراشهSnapdragon 865Snapdragon 730
رم (گیگابایت)·      ۶

·      ۸

·      ۶

·      ۸

حافظه داخلی (گیگابایت)·      ۱۲۸

·      ۲۵۶

۱۲۸
پشتیبانی از کارت حافظهدارد (مشترک با اسلات سیمکارت)دارد (اسلات اختصاصی)
دوربین اصلیسه‌گانه:

·      ۱۲ مگاپیکسلی اصلی

·      ۸ مگاپیکسلی تله فوتو

·      ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید

چهارگانه:

·      ۶۴ مگاپیکسلی اصلی

·      ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید

·      ۵ مگاپیکسلی ماکرو

·      ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق

دوربین سلفی۳۲ مگاپیکسل۳۲ مگاپیکسل
باتری (میلی‌آمپر)۴۵۰۰۴۵۰۰
سنسورها·      سنسور اسکنر اثر انگشت اپتیکال زیر صفحه نمایش

·      شتاب‌سنج

·      ژیرسکوپ

·      مجاورت

·      قطب‌نما

·      سنسور اسکنر اثر انگشت اپتیکال زیر صفحه نمایش

·      شتاب‌سنج

·      ژیرسکوپ

·      مجاورت

·      قطب‌نما

مقایسه سامسونگ گلکسی S20 FE با سامسونگ گلکسی A71 از نظر طراحی

اگر از روبه‌رو به این دو موبایل نگاه کنید، به سختی می‌توانید بگویید کدام یک گلکسی ای ۷۱ است و کدام یک گلکسی اس ۲۰ اف ای اما اگر هر یک از این دو موبایل را در دست بگیرید، به راحتی می‌توانید متوجه شوید که دستگاه سنگین‌تر S20 FE است زیرا این گوشی تقریباً به میزان ۱۱ گرم جرم بیشتری دارد. از نظر ابعاد هم این دو محصول سامسونگ فرق زیادی با هم نمی‌کنند و فقط عضو خانواده گلکسی S20 حدوداً ۴ میلی‌متر قدبلندتر است وگرنه اختلاف آنها در زمینه عرض و ضخامت بیش از دو میلی‌متر نخواهد بود.

همان‌طور که در ابتدای پاراگراف قبل هم گفتیم، تشخیص S20 FE با A71 صرفاً با بررسی جلوی آنها کار سختی خواهد بود ولی چنان‌چه دو موبایل را برگردانید متوجه یک سری تفاوت‌های محسوس خواهید شد. در حالی که هر دو گوشی به لنزهای دوربین عقب خود در گوشه بالا سمت چپ جای داده‌اند ولی گوشی اول از حضور سه لنز بهره می‌برد که در زیر یک‌دیگر و در یک ماژول مستطیل شکل نسبتاً قدبلند نشسته‌اند و چراغ فلاش LED هم در کنار آنها حضور یافته است. تقریباً در قسمت پایینی قاب پشتی این موبایل که کاملاً مات است نیز برند SAMSUNG حک شده است.

در سمت دیگر، گلکسی A71 هم تقریباً همین شکل طراحی شده ولی چهار لنز دوربین عقب به همراه چراغ فلاش LED را در یک مستطیل پهن‌تر نشانده و قاب پشتی‌اش هم دارای خطوط کج و موربی است که مانند منشور رنگی عمل می‌کنند و هنگام مواجهه با نور افکت‌های جذابی را به وجود می‌آورند. همچون S20 FE، در پایین قاب پشتی این موبایل هم برند SAMSUNG به چشم می‌خورد.

امکانات اطراف فریم گلکسی A71

در حالی که جلو و عقب این دو گوشی به ترتیب از جنس شیشه و پلاستیک ساخته شده ولی در بخش فریم تفاوت‌هایی میان این دو دستگاه به چشم می‌خورد (البته S20 FE قاب پشتی مقاوم‌تری دارد زیرا گفته می‌شود که در اینجا از ماده‌ای مرکب از شیشه و پلاستیک استفاده شده است). گلکسی ای ۷۱ از چارچوب پلاستیکی بهره می‌برد که در سمت راست آن دکمه‌های تعیین میزان ولوم صدا و پاور و در سمت چپ آن محل قرار دادن سیمکارت و مموری کارت تعبیه شده‌اند. در بالای آن هم تنها حفره میکروفون را شاهد هستیم و در پایین امکاناتی نظیر جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری، پورت شارژر USB-C، حفره مخصوص میکروفون و بریدگی‌های اسپیکر را می‌بینیم.

امکانات اطراف فریم گلکسی S20 FE

در سمت دیگر، به گلکسی اس ۲۰ اف ای می‌رسیم که فریم آلومینیومی دارد و در طرف راست آن دکمه‌های کاهش و افزایش صدا و پاور و در طرف چپ هیچ امکانات خاصی دیده نمی‌شود. در بالای این موبایل هم حفره مخصوص میکروفون و محل قرار دادن سیمکارت و مموری کارت و در پایینش بریدگی‌های اسپیکر، پورت USB-C شارژر و حفره میکروفون به چشم می‌خورد. بر این اساس، این گوشی جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری ندارد.

با توجه به اختلاف ناچیز این دو گوشی از نظر ابعاد و وزن، باید به سایر موارد برای انتخاب موبایل برتر از نظر طراحی توجه کنیم. برای کسانی که بیشتر به ظاهر تلفن همراه اهمیت می‌دهند، پیشنهادمان این است که به خاطر ظاهر فانتزی که گلکسی A71 دارد و قاب پشتی آن که افکت نوری ایجاد می‌کند، سراغ این گوشی بروند ولی افرادی که مستحکم بودن یک دستگاه را در اولویت قرار می‌دهند بهتر است گلکسی S20 FE را بخرند زیرا هم تأییدیه IP68 ضد قطرات آب و خاک دارد و هم فریم آن از جنس آلومینیوم می‌باشد. با این توضیحات، با توجه به علاقه خودتان و با در نظرگیری ویژگی‌های ظاهری و شیوه طراحی، موبایل دلخواه را انتخاب کنید.

گوشی برتر از نظر طراحی: هم سامسونگ Galaxy S20 FE و هم سامسونگ Galaxy A71

مشاهده و خرید سامسونگ Galaxy A71

مشاهده و خرید گوشی سامسونگ Galaxy S20 FE

مقایسه سامسونگ گلکسی S20 FE با سامسونگ گلکسی A71 از نظر صفحه نمایش

انتظار می‌رفت که این دو تلفن همراه که به رده گوشی‌های شبه پرچمدار تعلق دارند، از نمایشگر AMOLED بهره ببرند و اتفاقاً همین‌گونه هم شده است. البته گلکسی A71 نمایشگر باکیفیت‌تری دارد زیرا پنل آن Super AMOLED Plus می‌باشد حال آنکه پنل اس ۲۰ اف ای تنها Super AMOLED است. سایز صفحه نمایش هر کدام از این گوشی‌ها به ترتیب ۶٫۷ و ۶٫۵ اینچ خواهد بود و رزولوشن نیز ۲۴۰۰ * ۱۰۸۰ است. از نظر تراکم پیکسلی هم گلکسی ای ۷۱ تقریباً به اندازه ۱۵ پیکسل ضعیف‌تر کار می‌کند که این ضعف در شرایط واقعی زیاد احساس نخواهد شد.

در اینجا هم برای اینکه بتوانیم گوشی برتر از نظر صفحه نمایش را انتخاب کنیم، باید به امکانات جزئی‌تر توجه نماییم. برای مثال اگر نرخ بازسازی ۱۲۰ هرتزی و پشتیبانی از کیفیت +HDR10 برایتان در اولویت قرار دارد، خرید گلکسی S20 FE را به شما پیشنهاد می‌دهیم ولی چنان‌چه کیفیت و اندازه بزرگتر برایتان مهمتر است باید سراغ گلکسی A71 بروید که همانگونه که گفتیم، از پنل Super AMOLED Plus استفاده می‌کند. شایان ذکر است که هر دو موبایل قابلیت پشتیبانی از ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن (AoD) را دارند.

گوشی برتر از نظر صفحه نمایش: سامسونگ Galaxy A71

 

مقایسه سامسونگ گلکسی S20 FE با سامسونگ گلکسی A71 از نظر سخت‌افزار

از جمله مزایای گلکسی S20 FE آن است که تراشه Exynos 990 را دارد که پرچمداران سامسونگ از آن استفاده می‌کنند. این چیپست هشت هسته‌ای که با فرآیند لیتوگرافی مثبت ۷ نانومتری تولید شده را پردازنده گرافیکی Mali-G77 MP11 همراهی خواهد کرد. همچنین، این موبایل در سه نمونه با رم ۶ و حافظه داخلی ۱۲۸، رم ۸ و حافظه داخلی ۱۲۸ و رم ۸ و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی تولید شده است.

دیگر گوشی مورد بحث ما یعنی گلکسی A71 از تراشه هشت هسته‌ای و تولید شده با فرآیند لیتوگرافی ۸ نانومتری یعنی Snapdragon 730 و پردازنده گرافیکی Adreno 618 بهره می‌برد. ضمن اینکه سامسونگ این دستگاه را در دو نمونه با رم ۶ و ۸ گیگابایتی ساخته و حافظه داخلی آنها را ۱۲۸ گیگابایت قرار داده است. به این نکته نیز اشاره کنیم که امکان ارتقای حافظه این دو گوشی وجود دارد زیرا هر دو به اسلات مموری کارت مجهز شده‌اند.

عملکرد و نتایج آزمایش AnTuTu

در اینکه هر دو گوشی از نظر سخت‌افزاری قدرتمند هستند و چه‌بسا بتوان از آنها به عنوان موبایل گیمینگ نیز بهره برد، هیچ شکی وجود ندارد اما برای اینکه ببینیم کدام یک در این بخش برتری را از آنِ خودش می‌کند باید نتایج آزمایش AnTuTu را بررسی کنیم. در آزمون AnTuTu 8، گلکسی S20 FE نمره ۵۱۵۰۹۸ را کسب کرد و گلکسی A71 به امتیاز ۲۶۵۰۴۱ دست یافت. همین مقایسه ضمنی و سطحی کافی است تا گوشی برتر از نظر سخت‌افزار را بشناسیم. به این نکته هم اشاره داشته باشیم که هنگام انجام کارهای روزانه، هیچ‌کدام از این دو گوشی هنگ نمی‌کنند و سرعت‌شان کند نخواهد شد و حتی توانایی اجرای برخی بازی‌های سنگین سیستم عامل اندروید را نیز دارند.

گوشی برتر از نظر سخت‌افزار: سامسونگ Galaxy S20 FE

 

مقایسه سامسونگ گلکسی S20 FE با سامسونگ گلکسی A71 از نظر سیستم عامل و رابط کاربری

در اینجا فقط و فقط یک تفاوت عمده بین گلکسی A71 و گلکسی S20 FE وجود دارد که عبارتست از نرخ بازسازی ۱۲۰ هرتزی. این قابلیت منحصربفرد که تقریباً دو سالی می‌شود جایگاه خودش را در صنعت گوشی‌های هوشمند پیدا کرده باعث خواهد شد در منوهای اس ۲۰ اف ای با سرعت زیادی اسکرول کرده و بازی‌ها و نرم‌افزارها را بسیار روان اجرا کنید. به غیر از این مورد، فرق زیادی میان اندروید ۱۰ (سیستم عامل) و One UI 2.5 (رابط کاربری) که در S20 FE و A71 نصب شده وجود ندارد و اختلاف این دو موبایل به همان موردی ختم می‌شود که اشاره کردیم. لازم به ذکر است که این دو دستگاه شامل برنامه سامسونگ جهت انتشار به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری به مدت سه سال نیز خواهند شد و این یعنی علاوه بر اندروید ۱۱، اندروید ۱۲ و ۱۳ هم برای دو گوشی مورد بحث ما منتشر می‌شود.

گوشی برتر از نظر سیستم عامل و رابط کاربری: سامسونگ Galaxy S20 FE (صرفاً به جهت داشتن نرخ بازسازی ۱۲۰ هرتزی)

 

مقایسه سامسونگ گلکسی S20 FE با سامسونگ گلکسی A71 از نظر دوربین

گلکسی A71 در قاب پشتی خود به چهار لنز ۶۴ مگاپیکسلی اصلی، ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید، ۵ مگاپیکسلی ماکرو و ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق جای داده و گلکسی S20 FE نیز در همین قسمت از حضور سه لنز ۱۲ مگاپیکسلی اصلی، ۸ مگاپیکسلی تله فوتو و ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید بهره می‌برد. دوربین جلوی آنها هم یک لنز ۳۲ مگاپیکسلی است.

در زمینه فیلمبرداری، گوشی برتر گلکسی S20 FE است زیرا اگرچه A71 هم می‌تواند فیلم‌های 4K ضبط کند ولی نهایتاً در هر ثانیه توانایی ثبت ۳۰ فریم را دارد حال آنکه S20 FE امکان ضبط ۶۰ فریم بر ثانیه را به وجود آورده است.

کیفیت تصاویر

در طول روز و وقتی که نور کافی در لوکیشن مدنظر وجود دارد، هر دو گوشی تصاویر باکیفیتی می‌گیرند که جزییات زیادی دارند ولی گلکسی S20 FE از رنج دینامیک گسترده‌تری بهره می‌برد به همین دلیل عکس‌های گرفته شده با این موبایل باکیفیت‌تر هستند. تفاوت اصلی اما، زمانی احساس می‌شود که نور کافی در صحنه نیست. در این شرایط، در تصاویری که Galaxy S20 FE می‌گیرد، جزییات بیشتری دیده می‌شوند و نویزها تقریبا از بین رفته‌اند این در حالی است که گلکسی A71 در شب‌ها بگونه‌ای عکسبرداری می‌کند که خروجی نهایی‌اش نویز بیشتر و جزییات کمتری دارند.

گوشی برتر از نظر دوربین: سامسونگ Galaxy S20 FE

 

مقایسه سامسونگ گلکسی S20 FE با سامسونگ گلکسی A71 از نظر باتری

هر دو گوشی از باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری استفاده می‌کنند ولی گلکسی S20 FE به مدت ۱۳ ساعت و ۳۱ دقیقه و گلکسی A71 به مدت ۱۰ ساعت و ۳۳ دقیقه دوام می‌آورد. لازم به ذکر است که این دو موبایل از تکنولوژی شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کنند بنابراین در کمتر از ۲ ساعت می‌توان آنها را شارژ کرد.

گوشی برتر از نظر باتری: سامسونگ Galaxy S20 FE

نقد و بررسی سامسونگ Galaxy A71

نقد و بررسی سامسونگ Galaxy S20 FE

جمع‌بندی

اگر فاکتور کیفیت صفحه نمایش برایتان در اولویت قرار دارند، خرید گلکسی A71 را پیشنهاد می‌کنیم ولی چنان‌چه فاکتورهایی مانند سخت‌افزار، دوربین و باتری را بااهمیت‌تر می‌دانید، گلکسی S20 FE گوشی بهتری است. در زمینه‌های طراحی و سیستم نرم‌افزاری هم تفاوت‌های این دو موبایل بسیار جزئی هستند. مثلاً Galaxy S20 FE نرخ بازسازی ۱۲۰ هرتزی دارد و نمایشگر گلکسی ای ۷۱ بزرگتر است. با این توضیحات، باید ببینید کدام یک از امکانات نامبرده را بیشتر ترجیح می‌دهید. ضمناً، چنان‌چه می‌خواهید با این گوشی‌ها به صورت جزئی‌تر و تخصصی‌تر آشنا شوید، از لینک‌هایی که در ادامه ارائه کرده‌ایم می‌توانید مقاله نقد و بررسی آنها را بخوانید.

مشاهده و خرید سامسونگ Galaxy A71

مشاهده و خرید گوشی سامسونگ Galaxy S20 FE

پس از مطالعه مقاله مقایسه گلکسی S20 FE با گلکسی A71، شما کدام گوشی را به دیگری ترجیح می‌دهید؟ نظر خود را با ذکر دلیل با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

منبع: GSMArena.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

11 نظر از طرف کاربران برای این مطلب ثبت شده است.

رضا - تاریخ: ۱۴۰۰٫۰۹٫۰۳ ساعت: ۰۱:۰۱

S20 خریدم نا امید شدم.به a52 که عمرا نمیرسه.صفحه نمایشش در حد a31 هم نیست.سلفی a31 بهتره.خیلی افتضاحه

پسندیدم 1
نپسندیدم 2
وحید - تاریخ: ۱۴۰۰٫۰۸٫۱۹ ساعت: ۲۰:۵۱

تو تست هایی که انجام شده اس ۲۰ حتی دوربینش از گوشی شیایومی نوت ۱۰ تی پرو که ۱۰۸ مگاپیکسل بهتر هستش

. - تاریخ: ۱۴۰۰٫۰۱٫۳۱ ساعت: ۱۵:۱۷

درسته ک s20 fe خیلی زود داغ میکنه؟

پسندیدم 1
نپسندیدم 3
...... - تاریخ: ۱۴۰۰٫۰۱٫۰۶ ساعت: ۱۸:۵۹

من خودم گوشیم a71 و گوشی پدرم s20fe هستش گوشی a71 بهتره و دوربین بهتری دارد ولی امکانات دوربین s20fe یزره بیشتره

علی - تاریخ: ۱۳۹۹٫۱۲٫۰۷ ساعت: ۲۱:۳۶

A71 گوشی بهتری نسبت به گوشی S20fe هستش

پسندیدم 6
نپسندیدم 2
ghazak - تاریخ: ۱۳۹۹٫۱۲٫۱۷ ساعت: ۱۸:۱۵

بنظر من کاملا اشتباه میکنی . تفاوت کیفیت صفحه نمایش اصلا ب چشم نمیخوره . از لحاظ زیبایی گوشی خب s20 fe خیلی زیباتره . دوربیناشون رو هم مقایسه کردم و بنظرم s20 fe موفق تر بود نمیدونم چرا اینجا میگه a71. و خب s20 fe از خوانواده ی s20 و سامسونگ قطعا نمیاد یه گوشیه میان ردش رو از گوشیه فن ادیشن بهتر بسازه اگه بهتر باشه پس اون چجور فن ادیشنیه؟!!

پسندیدم 3
نپسندیدم 6
هادی - تاریخ: ۱۴۰۰٫۰۲٫۰۸ ساعت: ۰۰:۱۷

یا تو فرق صفحه نمایش هارو نمیدونی یا اولین بارته میخای گوشی بخری
صفحه نمایش اره اول استفاده از گوشی یکم برات عادیه ولی رفته رفته زده میشی در حالی ک A71 صفحه شفاف و خیلی باکیفیتی میده
از لحاظ زیبایی جفتشون یکین چون فقط A71 یه دوربین اضافه تر داره بقیه جاها طراحی یکیه
S20 fe تو زمینه دوربین فقط یه آپشن تله فتو میده بقیه جاها ضعیفتره از A71 یا حتی M51 چون دوربین این دوتا در حد یه دوربین عکاسی جواب میده
اینم بگم که هدف سامسونگ از S20e زدن این بود ک کسایی ک بودجشون نمیرسه و فقط دنبال سری اس هستن بتونن بخرن نه اینکه بهترین باشه
اختلاف سخت افزاری هم اصلا حس نمیشه چون جفتشون سخت افزار خیلی قویی دارن

علیرضا - تاریخ: ۱۴۰۰٫۰۲٫۲۰ ساعت: ۰۳:۰۲

دقیقا. درسته
من ا71هم داشتم سلفیش شایدباارفاق به اس برسه اماپشت اصلا.
اصلابررسی خوبی نیست

...... - تاریخ: ۱۴۰۰٫۰۱٫۰۶ ساعت: ۱۹:۰۰

تو حتما گوشی s20 fe هست بخاطر همین داری طرفداری میکنی

پسندیدم 2
نپسندیدم 5
AG - تاریخ: ۱۴۰۰٫۰۱٫۲۲ ساعت: ۱۴:۵۴

چی الکی حرف میزنی بیشین بینیم بابا یک ا هفتاد و یک پر از باگ داغون دستته داری میسوزی که مردم سه میلیون بیشتر دادن خیلی ازت برترن صفحه نمایش اولا صد و بیست هرتز و اچ دی ار تن پلاس را ببین بعد بگو کی بهتره معلومه تو صفحه نمایش اس بیست اف ای بهتره تو باتری کاملا مساوی تو پردازنده اس بیست اف ای با پردازنده اکسینوس نهصد و نود و فایوجی با اسنپدراگون هشتصد و شصت و پنج،ا هفتاد و یک را لوله می‌کنند دوربین برو سایت دگزو مارک نمره ا هفتاد و یک شده هشتاد و چهار و نمره اس بیست اف ای شده صد و پانزده بسوززززز تازه به مردم میگه حتما داری که طرفداری میکنی خخخ تو آتیش وجودت را سوزونده که با سه میلیون بیشتر این همه امکانات و تکنولوژی قویتری از تو میگیرند بسوززز

پسندیدم 4
نپسندیدم 2
ghazal - تاریخ: ۱۴۰۰٫۰۲٫۱۷ ساعت: ۰۰:۳۷

شما هرجایی که بپرسی میگن اس ۲۰ اف ای بهتر از ای۷۱
چون اولا سری ای فقط تو دنیا برای اوناییه که پولشون به خرید گوشی خوب نمیرسه
من فقط نظر خودمو دادم چرا عصبی میشی عزیزه من
شما ظاهره اس ۲۰ اف ای رو ببین پلاستیکه با کیفیت ، دوربین زیباتر نسبت به ای۷۱
من خودم با این گوشی کار میکنم گوشیه مادرم s10+ من هردوتا گوشیو تو دستم گرفتم و تقریبا فرقی حس نکردم بعد شما میگی ای۷۱ بهتره😐😂واقعا نمیدونم چی بگم

پسندیدم 2
نپسندیدم 2
شما نیز نظر خود را درباره این مطلب بیان نمائید: