مقایسه سامسونگ Galaxy A51 با شیائومی Redmi Note 8 Pro

مقایسه سامسونگ Galaxy A51 با شیائومی Redmi Note 8 Pro

هر ساله همه منتظر رونمایی از پرچمداران تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند هستند؛ با این وجود، افراد زیادی هم هستند که اخبار مربوط به دستگاه‌های میان‌رده را دنبال می‌کنند. از میان محصولات سامسونگ و شیائومی، دو مدل تا کنون توانسته‌اند مورد استقبال بینظیر خریداران قرار بگیرند. این دو گوشی که Galaxy A51 و Redmi Note 8 Pro هستند، اگرچه امکانات فوق‌العاده‌ای دارند اما جزو موبایل‌های میان‌رده و مقرون به صرفه به حساب می‌آیند. امروز در برتر دیجیتال می‌خواهیم این دو گوشی را نسبت به یکدیگر بسنجیم. اگر شما نیز طرفدار یکی از این دو گوشی هستید، تا انتهای مقاله مقایسه Galaxy A51 با Redmi Note 8 Pro با ما همراه باشید.

مشخصات فنی Galaxy A51 با Redmi Note 8 Pro

سامسونگ Galaxy A51شیائومی Redmi Note 8 Pro
ابعاد (میلی‌متر)۱۵۸٫۶ * ۷۳٫۶ * ۷٫۹۱۶۱٫۴ * ۷۶٫۴ * ۸٫۸
وزن (گرم)۱۷۲۲۰۰
صفحه نمایش۶٫۵ اینچی با رزولوشن ۲۴۰۰ * ۱۰۸۰ و تراکم پیکسلی ۴۰۵۶٫۵۳ اینچی با رزولوشن ۲۳۴۰ * ۱۰۸۰ و تراکم پیکسلی ۳۹۵
تراشهExynos 9611MediaTek Helio G90T
سیستم عاملاندروید ۱۰اندروید ۹
رابط کاربریMIUI 11One UI 2.1
دوربینچهارگانه:

·      ۴۸ مگاپیکسلی اصلی با گشودگی دیافراگم f/2.0

·      ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.2

·      ۵ مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دیافراگم f/2.4

·      ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق با گشودگی دیافراگم f/2.2

چهارگانه:

·      ۶۴ مگاپیکسلی اصلی با گشودگی دیافراگم f/1.9

·      ۸ مگاپیکسلی اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.2

·      ۲ مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دیافراگم f/2.4

·      ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق با گشودگی دیافراگم f/2.4

باتری۴۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت۴۵۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت

 

مقایسه Galaxy A51 با Redmi Note 8 Pro از نظر طراحی

مقایسه Galaxy A51 با Redmi Note 8 Pro از نظر طراحی

Galaxy A51 و Redmi Note 8 Pro از نظر اندازه با یکدیگر تفاوت زیادی ندارند. هر دو گوشی سامسونگ گلگسی A51 با ابعاد ۱۵۸٫۶ * ۷۳٫۶ * ۷٫۹ میلی‌متری و شیائومی Redmi Note 8 Pro با ابعاد ۱۶۱٫۴ * ۷۶٫۴ * ۸٫۸ میلی‌متری، گوشی‌های میان‌رده معرفی شده در سال ۲۰۱۹ هستند که سایز کاملا استانداردی دارند. تفاوت اصلی این دو دستگاه در وزن آن‌هاست. محصول کمپانی کره‌ای دارای وزن ۱۷۲ گرم و محصول کمپانی چینی ۲۰۰ گرمی می‌باشد. جنس بدنه‌ی ردمی نوت ۸ پرو در قاب پشتی و جلویی شیشه است که با Gorilla Glass 5 محافظت می‌شود؛ درحالی‌‌که در گلکسی آ ۵۱، از Gorilla Glass 3 استفاده شده است.

در قاب پشتی ردمی نوت ۸ پرو، لنزهای دوربین اصلی و سنسور اسکنر اثر انگشت به صورت عمودی زیر یکدیگر قرار گرفته‌اند؛ در حالی‌که در قاب پشتی گلکسی آ ۵۱ لنزها در یک ماژول مستطیل شکل حاضر شده‌اند؛ علاوه‌براین، سنسور اسکنر اثر انگشت در این گوشی زیر صفحه نمایش جای گرفته است. سایر نکات مربوط به طراحی در این دو موبایل اعم از جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری، اسلات مموری کارت و سیمکارت، دکمه‌های پاور و کاهش و افزایش صدا با یکدیگر فرقی ندارند.

مقایسه Galaxy A51 با Redmi Note 8 Pro از نظر صفحه نمایش

مقایسه ردمی نوت ۸ پرو با گلکسی ای ۵۱ از نظر صفحه نمایش

با نگاه کردن به این دستگاه‌ها از نمای جلو، چیزی که در صفحه نمایش‌شان بیش از همه توجه شما را جلب می‌کند، تفاوت در نوع ناچ این دو گوشی است. در قسمت بالایی و وسط نمایشگر گلکسی آ ۵۱، نقطه‌ای سیاه رنگ به چشم می‌خورد؛ این در حالی است که در ردمی نوت ۸ پرو خبری از حفره نیست و به جای آن یک ناچ V مانند دیده می‌شود. اندازه صفحه نمایش هر دو موبایل تقریباً یکی است (Galaxy A51 دارای نمایشگر ۶٫۵ اینچی Super AMOLED و Redmi Note 8 Pro دارای نمایشگر IPS LCD ۶٫۵۳ اینچی است). از نظر نسبت صفحه نمایش به بدنه، رزولوشن و تراکم پیکسلی هم فرق چندانی با یکدیگر ندارند.

مقایسه Galaxy A51 با Redmi Note 8 Pro از نظر سخت‌افزار

از آن جایی که Galaxy A51 و Redmi Note 8 Pro جزو گوشی‌های میان‌رده بازار به حساب می‌آیند، تراشه استفاده شده در آنها هم مربوط به همین سطح می‌باشد. در گوشی سامسونگ، تراشه Exynos 9611 تولید شده با فرآیند لیتوگرافی ۱۰ نانومتری و در گوشی شیائومی، تراشه MediaTek Helio G90T تولید شده با فرآیند لیتوگرافی ۱۲ نانومتری به کار رفته‌ است. پردازنده گرافیکی این دو گوشی به ترتیب Mali-G72 MP3 و Mali-G76 MC4 می‌باشد. در آزمایش AnTuTu 7، گلکسی آ ۵۱ امتیاز ۱۱۳۰۵۱ و ردمی نوت ۸ پرو امتیاز ۲۲۴۷۵۹ را کسب کردند. این نمره، گویای آن است که محصول شیائومی از نظر پردازش گرافیکی بهتر کار می‌کند و نسبت به نماینده سامسونگ سرعت بیشتری دارد.

مقایسه Galaxy A51 با Redmi Note 8 Pro از نظر سیستم عامل و رابط کاربری

گوشی‌های شیائومی همواره دارای رابط کاربری MIUI هستند. در گوشی‌های سامسونگ نیز طی سه چهار سال اخیر از رابط کاربری One UI استفاده شده است. در ردمی نوت ۸ پرو، ورژن MIUI 11 و در گلکسی آ ۵۱ نسخه One UI 2.1 به کار رفته‌ است. علی‌رغم اینکه این دو پوسته نرم‌افزاری با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارند اما ترجیح یکی بر دیگری یک موضوع کاملاً شخصی است. هر دو رابط کاربری دارای گزینه حالت تیره سرتاسری هستند و از نرم‌افزارهای گوگل پشتیبانی می‌کنند. ضمن اینکه کاربران می‌توانند از میان شیوه‌های ناوبری مبتنی بر حرکات یا دکمه‌ها که در پایین نمایشگر قرار می‌گیرند، یکی را انتخاب کنند.

روش‌های بیومتریکی موجود در این دو دستگاه هم عبارتند از: سنسور اسکنر اثر انگشت (یکی روی قاب پشتی و دیگری زیر صفحه نمایش) و تشخیص چهره. از جمله امکانات شاخص MIUI می‌توانیم به حالت مخصوص مطالعه (Reading Mode) و یا اجرای دوربین با دو بار فشردن دکمه کاهش صدا اشاره کنیم.

مقایسه Galaxy A51 با Redmi Note 8 Pro از نظر دوربین

مقایسه دوربین سامسونگ Galaxy A51 با شیائومی Redmi Note 8 Pro

هر دو گوشی مطرح شده در این مقاله دارای دوربین اصلی چهارگانه هستند اما از آن جایی که ردمی نوت ۸ پرو لنز ۶۴ مگاپیکسلی (در برابر لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی در گلکسی آ ۵۱) دارد، تصاویری که با این گوشی می‌گیریم کیفیت مناسب‌تری خواهند داشت. ضمناً، این موبایل جزو اولین تلفن‌های همراهی به شمار می‌آید که از حضور یک لنز ۶۴ مگاپیکسلی بهره برده است. از نظر لنزهای اولترا واید، ماکرو و تشخیص عمق، محصول سامسونگ برتری محسوسی دارد؛ زیرا هر کدام از این لنزها به ترتیب ۱۲، ۵ و ۵ مگاپیکسلی می‌باشند درحالی که در ردمی نوت ۸ پرو وضوح آنها به ترتیب به ۸، ۲ و ۲ مگاپیکسل می‌رسد. در زمینه فیلمبرداری هم هر دو موبایل امکان ضبط ویدیوهای 4K را دارند.

نمونه تصویر گرفته شده با ردمی نوت ۸ پرو
نمونه تصویر گرفته شده با Redmi Note 8 Pro
نمونه تصویر گرفته شده با Galaxy A51
نمونه تصویر گرفته شده با Galaxy A51

دوربین جلوی Galaxy A51 و Redmi Note 8 Pro به ترتیب ۳۲ و ۲۰ مگاپیکسلی می‌باشد؛ بنابراین تصاویر سلفی که با نماینده سامسونگ خواهید گرفت، کیفیت به مراتب بالاتری خواهند داشت.

مقایسه Galaxy A51 با Redmi Note 8 Pro از نظر باتری

باتری، جایی است که باید برتری را از آنِ شیائومی Redmi Note 8 Pro بدانیم؛ چرا که با منبع نیروی ۴۵۰۰ میلی‌آمپری خود از باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری سامسونگ Galaxy A51 دوام بیشتری خواهد آورد. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که سرعت شارژ گلکسی آ ۵۱ نسبت به ردمی نوت ۸ پرو بیشتر است. بر اساس آزمایش‌های تخصصی صورت گرفته، استقامت کلی محصول شیائومی و سامسونگ به ترتیب ۱۱۴ و ۸۶ ساعت می‌باشد. این آمار، خود گویای این است که کدام دستگاه از باتری باظرفیت‌تری بهره می‌برد.

 

جمع‌بندی

به طور کلی اگر دوام باتری، عملکرد روان و دوربین باکیفیت برایتان از اهمیت زیادی برخوردارست، پیشنهاد می‌کنیم شیائومی Redmi Note 8 Pro را برای خرید در نظر بگیرید؛ اما در صورتی که می‌خواهید از صفحه نمایش باکیفیت‌تر و طراحی مدرن‌تر استفاده کرده و صاحب یک موبایل با بدنه‌ای فشرده‌تر و سبک‌تر شوید، خرید سامسونگ Galaxy A51 می‌تواند یک تصمیم منطقی باشد.

خرید گوشی سامسونگ Galaxy A51

خرید گوشی شیائومی Note 8 pro

حال که به پایان مقایسه Galaxy A51 با Redmi Note 8 Pro رسیدیم، شما فکر می‌کنید شیائومی ردمی نوت ۸ پرو و گلکسی آ ۵۱ در چه زمینه‌هایی با هم تفاوت دارند؟ نظر خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

منبع: ۱ | ۲

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب می نویسید: