اعلام برنامه جهانی شیائومی برای عرضه MIUI 12.5

MIUI 12.5

امروز برای شیائومی روز مهمی بود زیرا این شرکت از نسخه گلوبال گوشی Mi 11 رونمایی کرد. اما همزمان با برگزاری مراسم معرفی این دستگاه در چین، از رابط کاربری MIUI 12.5 نیز رونمایی به عمل آمد. بر این اساس، حالا می‌توانیم انتظاراتمان را از نسخه گلوبال و بین‌المللی این پوسته نرم‌افزاری بیان کنیم. با برتر دیجیتال همراه باشید تا با MIUI 12.5 بیشتر آشنا شوید.

اولین گروه از گوشی‌های شیائومی، آپدیت MIUI 12.5 را در ماه‌های می یا آوریل دریافت می‌کنند. این دستگاه‌ها شامل مدل‌های Mi 11، Mi 10T، Mi 10T Pro، Mi 10 و Mi 10 Pro می‌شوند. سپس همزمان با آغاز ماه ژوئن، گوشی‌های Mi 10 Lite 5G، Mi 10T Lite، Mi Note 10 Pro، Mi Note 10، Mi Note 10 Lite، Redmi Note 9T، Redmi Note 9 Pro، Redmi Note 9S، Redmi Note 9، Redmi Note 8 Pro و Redmi 9 این به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد.

در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ هم گوشی‌های بیشتری شامل برنامه دریافت این آپدیت می‌شوند. علی‌رغم اینکه عدد و رقم هیچ‌گاه شرط لازم برای گسترده یا جزئی بودن آپدیت‌ها نبوده ولی به نظر می‌رسد MIUI 12.5 به‌روزرسانی کوچکی نیست بلکه این‌گونه حدس می‌زنیم که شیائومی عمداً از انتشار نسخه ۱۳ این رابط کاربری اجتناب کرده است.

امکانات رابط کاربری MIUI 12.5

رابط کاربری سیستم MIUI 12.5 به کلی بازطراحی شده و همین سبب گردیده تا مصرف CPU و مصرف انرژی آن به ترتیب به مقدار ۲۲ و ۱۵ درصد کاهش یابد. این باعث خواهد شد تا عملکرد بهبود یافته و ویژگی‌های گرافیکی با تأخیر کمتری اجرا شوند و جابه‌جایی در میان منوها با سرعت بیشتری انجام گردد.

مصرف کمتر انرژی در رابط کاربری جدید شیائومی

در نسخه‌های پیشین MIUI، روش‌های ناوبری و سایر برنامه‌ها با استفاده از یک رشته کدنویسی می‌شدند که همین CPU را درگیر می‌کرد و در نتیجه اشغال شدن آن لگ و کندی سرعت به وجود می‌آورد. در نسخه ۱۲٫۵ اما، روش‌های ناوبری رشته کدنویسی اختصاصی خود را دریافت کرده‌اند تا این‌گونه برداشت شود که هیچ برنامه دیگری در عملکرد آنها تداخل ایجاد نمی‌کند و منوها واکنش‌گراتر خواهند شد.

نرم افزارهای سیستمی شیائومی

به علاوه، در MIUI 12.5 تعداد اپلیکیشن‌های سیستمی که می‌توانیم لغو نصب کنیم افزایش خواهند یافت بنابراین بسیاری از آنها را می‌توان حذف و تعدادی دیگر که جزو برنامه‌های اصلی و بنیادین سیستم نرم‌افزاری هستند را هم می‌توان مخفی کرد.

 

شما فکر می‌کنید رابط کاربری MIUI 12.5 چه امکانات دیگری خواهد داشت؟ نظر خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

منبع: GSMArena.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب می نویسید: