روش‌های رفع خطای Unfortunately app has stopped

رفع خطای Unfortunately app has stopped

آیا شما هم تا کنون خطای Unfortunately app has stopped (متأسفانه برنامه مورد نظر متوقف شده است) را دریافت کرده‌اید؟. این ارور مختص نرم‌افزار خاصی نیست و هر اپلیکیشنی امکان دارد با این مشکل مواجه شود و پیام مشابهی را نمایش دهد. اما خوشبختانه چندین روش برای حل این معضل وجود دارد که در مقاله روش‌های رفع خطای Unfortunately app has stopped می‌خواهیم آنها را به شما آموزش دهیم؛ پس با برتر دیجیتال همراه باشید.

‍۱. حذف حافظه یک اپلیکیشن برای رفع خطای Unfortunately app has stopped

این مشکل معمولاً بیشتر برای نرم‌افزارهای مدیریت مخاطبان، گالری و لانچرها پیش می‌آید ولی روش‌های برطرف کردن آن یکسان است:

  • ابتدا به تنظیمات (Settings) گوشی بروید
  • سپس به بخش اپلیکیشن‌ها و اعلانات (Apps and Notifications) و بعد اطلاعات اپلیکیشن (App info) مراجعه کنید
  • در ادامه به پایین آمده و نرم‌افزاری که با این مشکل مواجه است را بیابید و روی آن ضربه بزنید
  • در منوی بعدی که نمایش داده شد، گزینه حافظه (Storage) را بزنید
  • در اینجا آپشن‌های حذف داده‌ها (Clear data) و حذف حافظه پنهان (Clear cache) را خواهید دید

حذف حافظه یک اپلیکیشن برای رفع خطای Unfortunately app has stopped

بهتر است ابتدا گزینه حذف حافظه پنهان را انتخاب کنید زیرا این آپشن داده‌های ذخیره شده که به یک اپلیکیشن اجازه می‌دهد سریع‌تر اجرا شود را پاک خواهد کرد. انتخاب آن یعنی اینکه امکان دارد دفعه بعدی کمی طول بکشد تا نرم‌افزار اجرا گردد ولی احتمال برطرف شدن مشکل بسیار زیاد خواهد بود.

گزینه حذف داده‌ها هم تمامی اطلاعات یک اپلیکیشن مانند فایل‌ها، تنظیمات و حساب‌ها را پاک خواهد کرد بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از این مورد استفاده نکنید مگر اینکه مجبور شده‌اید.

 

۲. مموری کارت را بررسی کنید

خطای Unfortunately app has stopped ممکن است بعضی وقت‌ها به خاطر مموری کارت آسیب‌دیده رخ دهد. بر این اساس، اگر کارت حافظه خراب باشد یا به هر دلیلی قابل استفاده نباشد، هر نرم‌افزاری که در آن نصب شده دیگر کار نخواهد کرد و این خطا را نشان خواهد داد.

برای بررسی این موضوع، فقط کافی است مموری کارت را درآورده و اپلیکیشنی که متوقف شده را اجرا کنید. اگر کار کرد، مشکل از کارت حافظه بوده است و باید به فکر خرید یک مموری کارت دیگر باشید. البته در این مواقع فراموش نکنید که از فایل‌های موجود در کارت حافظه، در رایانه فایل پشتیبان تهیه کنید.

در صورتی که در گوشی‌تان مموری کارت نگذاشته‌اید، سراغ روش‌های بعدی بروید.

 

۳. لغو نصب و نصب دوباره اپلیکیشن برای رفع خطای Unfortunately app has stopped

اگر اپلیکیشن مشکل‌دار سیستمی نیست، می‌توانید آن را از پلی استور لغو نصب و دوباره نصب کنید. برای انجام این کار به پلی استور بروید و از منوی سمت چپ گزینه اپلیکیشن‌ها و بازی‌های من (My apps and games) را بزنید. برنامه مدنظر را پیدا کرده و گزینه لغو نصب (Uninstall) را لمس کنید. چند ثانیه منتظر بمانید و سپس دوباره آن را نصب نمایید.

 

۴. گوشی را خاموش و دوباره روشن کنید

یکی دیگر از روش‌های موجود، ری‌استارت کردن گوشی است. این راهکار در عین سادگی، بسیار تأثیرگذار می‌باشد و باعث خواهد شد قدرت موبایل دوباره به اول بازگردد.

بد نیست هرچند روز یک بار گوشی خود را به مدت چند دقیقه خاموش و روشن کنید تا برخی مشکلات موجود از بین بروند؛ حال این مشکلات می‌توانند به یک اپلیکیشن مربوط باشند و یا به شبکه، فایل صوتی، ایمیل یا . . .

 

۵. آخرین روش رفع خطای Unfortunately app has stopped؛ بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه

وقتی روش‌هایی که در بالا ذکر کردیم کار نکردند، می‌توانید گوشی خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید. پیش از ریست فاکتوری کردن، اطمینان حاصل کنید که از همه داده‌ها و اطلاعات خود بکاپ‌گیری کرده‌اید. بار دیگر تکرار می‌کنیم که از همه داده‌ها و اطلاعات، فایل پشتیبان تهیه کنید زیرا بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه هر آنچه در موبایل وجود دارد را حذف خواهد کرد و آن را به همان حالت اولیه پس از تولید بازمی‌گرداند و باگ‌ها را از بین خواهد برد. بر این اساس، در صورتی که از اطلاعات خود بکاپ تهیه کرده باشید، می‌توانید به سادگی داده‌هایتان را بازیابی کنید.

بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه

در مواردی که خودِ گوگل پلی کار نمی‌کند، راه‌حل کمی پیچیده‌تر می‌شود. به عنوان اولین راهکار، حافظه پنهان را پاک کرده و اگر مشکل همچنان پابرجا بود، داده‌هایتان را حذف کنید و در صورت ادامه‌دار بودن مشکل، آپدیت‌های پلی استور را لغو نصب نمایید. همین مراحل را برای Google Play Services نیز می‌توانید انجام دهید. فقط توجه داشته باشید که باید این روش‌ها را یکی پس از دیگری امتحان کنید تا ناخواسته همه تنظیمات موجود در پلی استور را از دست ندهید. برای اینکه با راهکارهای بیشتری پیرامون حل مشکلات پلی استور آشنا شوید، مقاله مربوط را بخوانید.

 

چهار روش حل مشکلات اجرا نشدن گوگل پلی استور

 

آیا ترفندهای گفته شده برای رفع خطای Unfortunately app has stopped موثر بودند؟. شما چه راه‌حل‌های دیگری دارید که فکر می‌کنید برای دیگران راهگشا خواهند بود؟. نظر خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

منبع: nextpit.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب می نویسید: