چگونگی فعالسازی دارک مود در آیفون‌ها به صورت خودکار

فعالسازی دارک مود در آیفون‌ها

دارک مود (حالت تیره) ابتدا با iOS 13 به گوشی‌ها و تبلت‌های ساخت اپل آمد. نمایش محتواها در پس‌زمینه مشکی، سبب می‌شد چشمانمان در شب‌ها کمتر آسیب ببینند. حال اگر دوست دارید این ویژگی به صورت اتوماتیک در آیفون یا آیپد شما نیز فعال شود، با برتر دیجیتال همراه باشید و مقاله فعالسازی دارک مود در آیفون‌ها را بخوانید.

آموزش فعالسازی دارک مود در آیفون‌ها

ابتدا با لمس آیکون چرخ‌دنده، وارد منوی تنظیمات (Settings) شوید.

تنظیمات iOS

سپس به قسمت صفحه نمایش و روشنایی (Display & Brightness) مراجعه کنید.

تنظیمات صفحه نمایش و روشنایی iOS

در ادامه و از بخش ظاهر (Appearance) که از آنجا می‌توانید یکی از دو حالت روشن (Light) یا تیره (Dark) را برگزینید، گزینه خودکار (Automatic) را روشن کنید.

روشن کردن حالت تیره در آیفون ها

زمانی که Automatic را روشن کردید، گزینه Options در زیر آن نمایان خواهد شد. به صورت پیش‌فرض، گوشی حالت روشن را تا زمان غروب آفتاب و حالت تیره را تا زمان طلوع آفتاب فعال نگه می‌دارد. برای تأیید این موارد، روی Options کلیک کنید.

دارک مود در آیفون‌ها

برگه زمان‌بندی ظاهر (Appearance Schedule) را چک کنید. آیا گزینه از غروب تا طلوع خورشید (Sunset to Sunrise) تیک خورده است؟

تنظیمات iOS

اگر همین شیوه زمانبندی را می‌پسندید، می‌توانید از تنظیمات خارج شوید.

در غیر این صورت چنان‌چه می‌خواهید زمان‌بندی را تغییر دهید و آن را سفارشی‌سازی کنید، روی گزینه زمانبندی انتخابی (Custom Schedule) ضربه بزنید و سپس ساعت‌هایی که در آن یکی از دو حالت روشن و تیره فعال می‌شوند را تعیین نمایید.

زمانبندی دارک مد iOS

در نهایت تنظیمات را ببندید تا مواردی که اعمال کردید، ذخیره شوند. اگر Sunrise to Sunset را فعال نمودید، حالت روشن در زمان طلوع و حالت تیره در زمان غروب خورشید روشن خواهد شد و اگر زمانبندی خاصی را تعیین کردید، هر یک از دو حالت نامبرده در ساعت‌های مقرر فعال می‌شود.

 

حال که به پایان مقاله فعالسازی دارک مود در آیفون‌ها رسیده‌ایم و شما نیز نحوه روشن کردن آن را یاد گرفته‌اید، آیا حاضرید از حالت تیره سیستم عامل iOS استفاده کنید؟ نظر خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

منبع: howtogeek.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب می نویسید: