مقایسه موتورولا Moto G8 Power Lite با سامسونگ Galaxy A10s

مقایسه موتو جی ۸ پاور لایت با گلکسی آ ۱۰ اس

امروزه در بازار موبایل، گوشی‌های ارزان‌قیمت زیادی یافت می‌شود؛ ولی با توجه به اینکه سامسونگ یک شرکت شناخته‌شده به حساب می‌آید، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند محصولات این کمپانی را خریداری کنند. البته بد نیست این اشخاص به سایر برندها از جمله شیائومی، نوکیا، هواوی و موتورولا هم نگاهی بیندازند؛ زیرا در میان نمایندگان آنها نیز می‌توانند گوشی‌هایی را پیدا کنند که واقعاً نسبت به تولیدات سامسونگ برتر هستند. یکی از این موبایل‌ها، موتو جی ۸ پاور لایت می‌باشد که اگرچه تقریباً اندازه گلکسی آ ۱۰ اس قیمت دارد ولی از ارزش خرید بالاتری برخوردارست. حالا اگر شما هم می‌خواهید ببینید فرق دو گوشی نامبرده با یکدیگر چیست و چه ویژگی‌های مشترکی با هم دارند، با برتر دیجیتال همراه باشید و مقاله مقایسه موتورولا Moto G8 Power Lite با سامسونگ Galaxy A10s را بخوانید.

مشخصات فنی

Moto G8 Power LiteGalaxy A10s
ابعاد (میلی‌متر)۱۶۴٫۹ * ۷۵٫۸ * ۹٫۲۱۵۶٫۹ * ۷۵٫۸ * ۷٫۸
وزن (گرم)۲۰۰۱۶۸
صفحه نمایش·      ۶٫۵ اینچ

·      IPS LCD

·      ۶٫۲ اینچ

·      PLS TFT

رزولوشن (پیکسل)۱۶۰۰ * ۷۲۰۱۵۲۰ * ۷۲۰
سیستم عاملاندروید ۹اندروید ۹
رابط کاربریاندروید خامOne UI 2.0
تراشهMediatek MT6765 Helio P35Mediatek MT6762 Helio P22
رم (گیگابایت)۴·      ۲

·      ۳

حافظه داخلی (گیگابایت)۶۴۳۲
پشتیبانی از کارت حافظهدارددارد
دوربین اصلیسه‌گانه

·      ۱۶ مگاپیکسلی اصلی

·      ۲ مگاپیکسلی ماکرو

·      ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق

دوگانه

·      ۱۳ مگاپیکسلی اصلی

·      ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق

دوربین سلفی۸ مگاپیکسل۸ مگاپیکسل
باتری (میلی‌آمپر)۵۰۰۰۴۰۰۰
سنسورها·      سنسور اسکنر اثر انگشت (در قاب پشتی)

·      شتاب‌سنج

·      ژیرسکوپ

·      مجاورت

·      سنسور اسکنر اثر انگشت (در قاب پشتی)

·      شتاب‌سنج

·      مجاورت

مقایسه موتورولا Moto G8 Power Lite با سامسونگ Galaxy A10s: طراحی

برای اینکه گلکسی آ ۱۰ اس را از نظر طراحی نسبت به موتو جی ۸ پاور لایت بسنجیم، بد نیست ابتدا سراغ شباهت‌های آنها برویم. هر دو گوشی در قاب جلویی از جنس شیشه و در قاب پشتی، فریم پلاستیکی هستند؛ اما محصول موتورولا به خاطر پوشش ضد قطرات آب، برتری محسوسی دارد. همان‌طور که در جدول می‌بینید، ابعاد این دو دستگاه تفاوت زیادی با هم ندارند و Moto G8 Power Lite فقط از نظر طول و ضخامت بزرگتر است. البته وزن محصول موتورولا هم به میزان ۳۰ گرم بیشتر خواهد بود که دلیل این اتفاق هم می‌تواند بخاطر باتری باظرفیت‌ترش باشد.

در اطراف فریم نیز همه امکانات لازم در این دو گوشی به چشم می‌خورند. در سمت راست گلکسی آ ۱۰ اس دکمه پاور، در سمت چپ آن دکمه‌های کاهش و افزایش صدا، اسلات قرار دادن سیمکارت و مموری کارت، و در پایین آن هم پورت microUSB، جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری و اسپیکر جای‌گیری کرده‌اند. در موتو جی ۸ پاور لایت هم دقیقاً همین موارد تعبیه شده‌اند، با این تفاوت که باید سیمکارت و مموری کارت را در سمت چپ گذاشته و دکمه‌های پاور و کاهش و افزایش صدا در سمت راست حضور یافته‌اند و جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری هم در بالای صفحه نمایش قابل مشاهده است. ضمناً، به خاطر وجود سنسور اسکنر اثر انگشت در قاب پشتی، می‌توانید با لمس این حسگر قفل نمایشگر را در کمترین زمان ممکن باز کنید.

مقایسه موتورولا Moto G8 Power Lite با سامسونگ Galaxy A10s: صفحه نمایش

مقایسه موتورولا Moto G8 Power Lite با سامسونگ Galaxy A10s

هر دو موبایل مورد بحث ما صفحه نمایش‌های LCD دارند با این تفاوت که محصول سامسونگ از مدل PLS و محصول موتورولا از مدل IPS بهره می‌برد. به طور کلی تفاوت زیادی میان این نوع پنل‌ها وجود ندارد بنابراین کیفیت محتواهای پخش شده در هر دو دستگاه تا حدودی یکسان است. نسبت صفحه نمایش به بدنه در Galaxy A10s به ۸۰٫۷ درصد و در Moto G8 Power Lite به ۸۲٫۲ درصد می‌رسد. از نظر وضوح تصاویر هم محصول موتورولا برتری را از آنِ خودش کرده است. بد نیست به این نکته اشاره کنیم که تراکم پیکسلی A10s نسبت به G8 Power Lite به اندازه دو پیکسل بیشتر است تا از این جهت هم تفاوت زیادی میان دو گوشی احساس نشود.

مقایسه موتورولا Moto G8 Power Lite با سامسونگ Galaxy A10s: سخت‌افزار

در اینجاست که هم نماینده موتورولا و هم نماینده سامسونگ یکسان کار می‌کنند؛ زیرا تراشه MediaTek MT6765 Helio P32 نسبت به MediaTek MT6765 Helio P22 فرق زیادی با هم ندارند. البته هر دوی این چیپست‌ها با فرآیند لیتوگرافی ۱۲ نانومتری تولید شده‌اند و هر دو هشت هسته‌ای هستند. لازم به ذکر است که پردازنده گرافیکی هر دو موبایل PowerVR GE8320 می‌باشد. Galaxy A10s تاکنون با حافظه رم ۲ یا ۳ گیگابایتی به بازار آمده اما Moto G8 Power Lite تنها یک نمونه با ۴ گیگابایت رم دارد. ضمن اینکه دستگاه اول نهایتاً ۳۲ و دستگاه دوم حداکثر ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی خواهند داشت که به سبب وجود مموری کارت microSD می‌توان ظرفیت آنها را ارتقا داد.

اگر بخواهیم این دو دستگاه را از نظر علمی بررسی کنیم، باید بگوییم که امتیاز AnTuTu موتو جی ۸ پاور لایت ۱۰۲۱۷۷ و امتیاز گلکسی آ ۱۰ اس ۷۱۹۰۰ بود. این اعداد و ارقام خودشان به خوبی نشان می‌دهند که کدام موبایل نسبت به دیگری برتر است و عملکرد بهتری خواهد داشت. البته باید توجه داشته باشید که این دستگاه‌ها را نباید گوشی گیمینگ دانست زیرا سخت‌افزار آنها توانایی اجرای بازی‌های بسیار سنگین را نخواهد داشت.

مقایسه موتورولا Moto G8 Power Lite با سامسونگ Galaxy A10s: سیستم عامل و رابط کاربری

سیستم عامل پیش‌فرض هر دو گوشی، اندروید ۹ است. البته در سامسونگ از رابط کاربری One UI 2.0 استفاده شده‌ است. وقتی یک موبایل پوسته نرم‌افزاری خاص خودش را دارد، طبیعتاً امکانات شخصی‌سازی آن هم بسیار زیاد خواهد بود. بعضی وقت‌ها هم ممکن است نبود رابط کاربری باعث افزایش سرعت تلفن همراه شود؛ حالا این قضیه در Moto G8 Power Lite کاملاً احساس می‌گردد. با این توضیحات، چنان‌چه دوست دارید سیستم نرم‌افزاری گوشی که می‌خرید را کاملاً شخصی‌سازی کنید و از امکانات متعدد سفارشی‌سازی آن بهره ببرید، گلکسی آ ۱۰ اس همان گوشی است که می‌خواهید اما چنان‌چه زیاد به دنبال این گزینه‌ها نیستید و بیشتر سرعت رابط کاربری برایتان اهمیت دارد، بهتر است موتو جی ۸ پاور لایت را مدنظر قرار دهید.

مقایسه موتورولا Moto G8 Power Lite با سامسونگ Galaxy A10s: دوربین

دوربین موتورولا موتو جی ۸ پاور لایت

شاید همیشه این‌گونه نباشد که تعداد بیشتر لنزها دلیل برتری یک گوشی نسبت به دیگری به حساب بیاید اما اینجا عکس این قانون صدق می‌کند. موتورولا Moto G8 Power Lite در قاب پشتی خود به سه لنز ۱۶ مگاپیکسلی اصلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 و مجهز به تکنولوژی فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF)، لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو و ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق با گشودگی دیافراگم f/2.4 جای داده است. بنابراین دوربین اصلی سه‌گانه‌ای دارد. در گلکسی A10s اما، تنها دو لنز اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و مجهز به تکنولوژی فوکوس خودکار (AF) و ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق با گشودگی دیافراگم f/2.4 قرار گرفته‌اند. نکته جالب اینکه، هر دو دستگاه نهایتاً می‌توانند ویدیوهای 1080p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کنند. همچنین، در جلو دوربین سلفی هر دو موبایل ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 است.

کیفیت تصاویر

نمونه تصویر گرفته شده با سامسونگ Galaxy A10s
نمونه تصویر گرفته شده با سامسونگ Galaxy A10s
نمونه تصویر گرفته شده با موتورولا Moto G8 Power Lite
نمونه تصویر گرفته شده با موتورولا Moto G8 Power Lite

به سبب وجود لنز ماکرو در موتو جی ۸ پاور لایت می‌توانید از سوژه‌های مدنظرتان تصاویر کلوزآپ بگیرید. به غیر از این مورد، هر دو گوشی مورد بحث ما عکس‌های تقریباً یکسانی می‌گیرند. همان‌طور که در تصاویر می‌بینید، در خروجی محصول موتورولا رنگ‌ها ظاهر طبیعی خود را حفظ کرده و سرزنده‌تر هستند اما نحوه نمایش رنگ‌ها در خروجی به ثبت رسیده با گلکسی A10s بسیار بی‌روح است.

مقایسه موتورولا Moto G8 Power Lite با سامسونگ Galaxy A10s: باتری

باتری گلکسی آ ۱۰ اس

اینجاست که محصول موتورولا را باید دستگاه برتر معرفی کنیم. موتو جی ۸ پاور لایت از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت بهره می‌برد حال آنکه منبع نیروی گلکسی آ ۱۰ اس ۱۰۰۰ میلی‌آمپر ضعیف‌تر است؛ بنابراین Moto G8 Power Lite شاید وزن بیشتری داشته باشد اما باتری آن هم به مراتب بادوام‌تر خواهد بود.

جمع‌بندی

با بررسی کلی مشخصات فنی این دو دستگاه به راحتی می‌توانید متوجه شوید که کدام یک برتر از دیگری است. با این وجود، کسانی که سعی می‌کنند همواره یکی از محصولات سامسونگ را خریداری نمایند، کار سختی خواهند داشت تا با این قضیه کنار بیایند که موتو جی ۸ پاور لایت گوشی بهتری است.

محصول موتورولا به خاطر صفحه نمایش بزرگتر، سیستم نرم‌افزاری و رابط کاربری سریع‌تر، عملکرد بهتر، حافظه داخلی بیشتر، دوربین باکیفیت‌تر و باتری بادوام‌تر واقعاً جای هیچ حرف و حدیثی باقی نمی‌گذارد و اصلاً اجازه خودنمایی به Galaxy A10s را نخواهد داد.

خرید گوشی سامسونگ Galaxy A10s

خرید گوشی موتورولا Moto G8 Power Lit

نقد و بررسی تخصصی Moto G8 Power Lite

 

شما فکر می‌کنید کدام گوشی از ارزش خرید بیشتری برخوردارست؟ Galaxy A10s یا Moto G8 Power Lite؟ پس از مطالعه مقاله مقایسه موتورولا Moto G8 Power Lite با سامسونگ Galaxy A10s نظر خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

منابع: Motorola | Samsung

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

1 نظر از طرف کاربران برای این مطلب ثبت شده است.

زینب - تاریخ: ۱۴۰۱٫۰۶٫۲۶ ساعت: ۱۳:۱۶

خوبه ولی لوازم جانبیش اصلا اصلا نیست من ۲سال دنبال گلس تعمیراتی میگردم

شما نیز نظر خود را درباره این مطلب بیان نمائید: