مقایسه گلکسی M11 با ردمی 9C

مقایسه گلکسی M11 با ردمی 9C

پس از مقایسه گلکسی A11 با ردمی 9C در آذر ماه، امروز می‌خواهیم به مقایسه گلکسی M11 با ردمی 9C بپردازیم و ببینیم این دو تلفن همراه پایین‌رده و ارزان‌قیمت نسبت به یکدیگر چه تفاوت‌هایی دارند و از چه جهاتی به هم شبیه هستند. پس با برتر دیجیتال همراه باشید.

مشخصات فنی

سامسونگ Galaxy M11شیائومی Redmi 9C
ابعاد (میلی‌متر)۱۶۱٫۴ * ۷۶٫۳ * ۹۱۶۴٫۹ * ۷۷ * ۹
وزن (گرم)۱۹۷۱۹۶
صفحه نمایش·      ۶٫۴ اینچ

·    PLS TFT

·      ۶٫۵۳ اینچ

·      IPS LCD

رزولوشن (پیکسل)۱۵۶۰ * ۷۲۰۱۶۰۰ * ۷۲۰
سیستم عاملاندروید ۱۰اندروید ۱۰
رابط کاربریOne UI 2.0MIUI 12
تراشهSnapdragon 450MediaTek Helio G35
رم (گیگابایت)·      ۳

·      ۴

·      ۲

·      ۳

·      ۴

حافظه داخلی (گیگابایت)·      ۳۲

·      ۶۴

·      ۳۲

·      ۶۴

پشتیبانی از کارت حافظهدارد (اسلات اختصاصی)دارد (اسلات اختصاصی)
دوربین اصلیسه‌گانه:

·      ۱۳ مگاپیکسلی اصلی

·      ۵ مگاپیکسلی اولترا واید

·      ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق

سه‌گانه:

·      ۱۳ مگاپیکسلی اصلی

·      ۲ مگاپیکسلی ماکرو

·      ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق

دوربین سلفی۸ مگاپیکسل۵ مگاپیکسل
باتری (میلی‌آمپر)۵۰۰۰۵۰۰۰
سنسورها·      سنسور اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در قاب پشتی

·      شتاب‌سنج

·      مجاورت

·      سنسور اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در قاب پشتی

·      شتاب‌سنج

·      مجاورت

مقایسه گلکسی M11 با ردمی 9C از نظر طراحی

گلکسی ام ۱۱ و ردمی ۹ سی از نظر ابعاد شباهت زیادی به هم دارند و اختلافات جزئی آنها نیز به وزن و طول‌شان مربوط می‌شود به طوری که نماینده شیائومی ۱ گرم سبکتر و نماینده سامسونگ تقریباً ۴ میلی‌متر کوتاه‌تر است وگرنه از نظر عرض و ضخامت تفاوت‌های آنها در حد یکی دو میلی‌متر می‌باشد. جنس بدنه این دو تلفن همراه هم با توجه به پایین‌رده بودنشان، در قاب پشتی و فریم پلاستیکی و در جلو شیشه‌ای است.

مقایسه گلکسی M11 با ردمی 9C از نظر طراحی

مقایسه گلکسی M11 با ردمی 9C از نظر طراحی

از نظر ظاهری اما، این دو دستگاه تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. مثلاً ردمی 9C به دوربین سلفی خود درون یک ناچ قطره‌ای شکل جای داده اما سامسونگ این لنز را در یک نقطه سیاه رنگ در گوشه بالا سمت چپ نمایشگر منتقل کرده است. این اختلافات در قاب پشتی هم ادامه می‌یابند به طوری که سه لنز دوربین اصلی گلکسی M11 در یک بیضی ایستاده در گوشه بالا سمت چپ حضور یافته و در کنار آنها نیز چراغ فلاش LED به چشم می‌خورد و تقریباً در وسط هم سنسور اسکنر اثر انگشت حاضر شده و در پایین برند SAMSUNG نوشته شده است. ضمن اینکه این محصول کمپانی کره‌ای در قاب پشتی خود هیچ الگوی خاصی ندارد.

در سمت دیگر، نماینده شیائومی در قاب پشتی‌اش مزین به خطوط موج‌دار و موربی است که مطمئناً به خوش‌دست شدن گوشی کمک زیادی می‌کنند. در پایین این قسمت برند زیرمجموعه شیائومی یعنی Redmi حک شده و در گوشه بالا سمت چپ هم مربع برآمده سیاه رنگ جای‌گیری کرده که محل قرارگیری دوربین اصلی سه‌گانه و چراغ فلاش LED است و در وسط نیز شاهد حضور سنسور اسکنر اثر انگشت هستیم.

مشاهده و خرید گوشی شیائومی Redmi 9C

مشاهده و خرید گوشی سامسونگ Galaxy M11

امکانات اطراف فریم

در سمت راست گلکسی ام ۱۱ و ردمی ۹ سی، مطابق معمول دکمه‌های کاهش و افزایش صدا و پاور تعبیه شده‌اند. در سمت چپ چارچوب هم محل قرار دادن سیمکارت و مموری کارت به چشم می‌خورد. نکته جالب اینکه هر دو گوشی مورد بحث ما به جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری در بالای فریم خود جای داده‌اند اما در اینجای گلکسی M11، حفره مخصوص میکروفون را نیز می‌بینیم. در پایین هم بریدگی‌های مخصوص اسپیکر، پورت شارژر (USB-C در گلکسی ام ۱۱ و microUSB در ردمی ۹ سی) و حفره میکروفون حاضر شده‌اند.

با این توضیحات و با توجه به اختلاف ناچیزی که دو دستگاه دارند، باید ویژگی‌های ظاهری را در نظر بگیریم تا موبایل برتر را از نظر طراحی بشناسیم. همان‌طور که گفتیم، Redmi 9C در قاب پشتی خود به خطوط مورب و موج‌داری مزین شده که به خوش‌دستی آن کمک می‌کنند حال آنکه Galaxy M11 فاقد چنین الگوهایی است به همین دلیل نماینده شیائومی از این جهت مدرن‌تر به شمار می‌آید.

گوشی برتر از نظر طراحی: شیائومی Redmi 9C

مقایسه گلکسی M11 با ردمی 9C از نظر صفحه نمایش

مقایسه گلکسی M11 با ردمی 9C از نظر صفحه نمایش

مقایسه گلکسی M11 با ردمی 9C از نظر صفحه نمایش

با توجه به مشخصات فنی ارائه شده، باید نماینده شیائومی را دستگاه بهتری از نظر صفحه نمایش در نظر بگیریم. این موبایل با توجه به بهره‌مندی از نمایشگر ۶٫۵۳ اینچی IPS LCD می‌تواند محتواها را با رزولوشن +HD  یا ۱۶۰۰ * ۷۲۰ پیکسلی پخش کند. اما نماینده سامسونگ به خاطر اینکه نمایشگر ۶٫۴ اینچی PLS TFT دارد نهایتاً دارای وضوح ۱۵۶۰ * ۷۲۰ خواهد بود. در سایر زمینه‌ها هر دو دستگاه تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند، زیرا تراکم پیکسلی نماینده سامسونگ ۲۶۸ و نماینده شیائومی ۲۶۹ می‌باشد. هم‌چنین نسبت صفحه نمایش به بدنه گلکسی ام۱۱، ۸۱٫۶  و شیائومی ردمی ۹ سی ۸۱٫۱ می‌باشد.

گوشی برتر از نظر صفحه نمایش: شیائومی Redmi 9C (بهره مندی از پنل IPS LCD با کنتراست و رنگ بهتر)

مقایسه گلکسی M11 با ردمی 9C از نظر سخت‌افزار

شیائومی، Redmi 9C را در چهار مدل با رم ۲ و حافظه داخلی ۳۲، با رم ۳ و حافظه داخلی ۳۲، با رم ۳ و حافظه داخلی ۶۴ و با رم ۴ و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی و سامسونگ، Galaxy M11 را در دو مدل با رم ۳ و حافظه داخلی ۳۲ و رم ۴ با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی تولید کرده‌اند.

در ردمی ۹ سی تراشه هشت هسته‌ای تولید شده با فرآیند لیتوگرافی ۱۲ نانومتری به نام MediaTek Helio G35 و در گلکسی ام ۱۱ تراشه هشت هسته‌ای تولید شده با فرآیند لیتوگرافی ۱۴ نانومتری به نام Snapdragon 450 به کار رفته‌اند. پردازنده گرافیکی این موبایل‌ها هم به ترتیب PowerVR GE8320 و Adreno 506 است. لازم به ذکر است که هر دوی این تلفن‌های همراه اسلات اختصاصی مموری کارت دارند بنابراین بدون اینکه محل قرار دادن سیمکارت دوم اشغال شود، می‌توانید در هر کدام از آنها کارت حافظه مدنظرتان را قرار دهید و ظرفیت‌شان را ارتقا دهید.

امتیازات بنچمارک

ضعیف‌ترین مدل ردمی ۹ سی که رم ۲ و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی دارد در آزمایش AnTuTu 8 توانسته نمره ۱۱۰۴۹۰ را کسب کند. این در حالی است که ضعیف‌ترین مدل گلکسی ام ۱۱ با رم ۳ و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی در آزمون نامبرده امتیاز ۷۴۷۰۰ را به ثبت رساند. بر این اساس، می‌توانیم با خیالی آسوده بگوییم که محصول شیائومی از نظر سخت‌افزاری گوشی بهتری است. البته توجه کنید که نباید انتظار داشته باشید با این دو تلفن همراه بازی‌های سنگین را اجرا نمایید زیرا هیچ‌کدام گیمینگ نیستند و صرفاً برای انجام دادن کارهای روزانه ساخته شده‌اند.

گوشی برتر از نظر سخت‌افزار: شیائومی Redmi 9C

مشاهده و خرید گوشی شیائومی Redmi 9C

مشاهده و خرید گوشی سامسونگ Galaxy M11

مقایسه گلکسی M11 با ردمی 9C از نظر سیستم عامل و رابط کاربری

سیستم عامل ردمی ۹ سی و گلکسی M11 اندروید ۱۰ است و رابط کاربری آنها به ترتیب MIUI 12 و One UI 2.0 می‌باشد. هر دو پوسته نرم‌افزاری امکانات متعددی برای سفارشی‌سازی گوشی دارند. دیگر شباهت دو رابط کاربری نامبرده هم وجود اپلیکیشن‌های گوناگون از پیش نصب شده می‌باشد که برخی از آن‌ها را می‌توان حذف کرد و برخی را نه. از جمله ویژگی‌هایی که در MIUI و One UI وجود دارد، می‌توانیم به حالت تیره سرتاسری و تنظیمات مربوط به حفاظت از حریم شخصی اشاره کنیم که هم سامسونگ و هم شیائومی به بهترین شکل ممکن آنها را طراحی و تعبیه کرده‌اند.

حال با توجه به امکانات یکسان دو گوشی Redmi 9C و گلکسی M11، باید بگوییم که این دو موبایل از نظر نرم‌افزاری فرقی آن‌چنانی با هم نمی‌کنند و با توجه به اینکه هردو از اندروید ۱۰ به عنوان سیستم عامل بهره می‌برند، می‌توان گفت که به احتمال زیاد آپدیت اندروید ۱۱ یا حتی ۱۲ را دریافت خواهند کرد.

گوشی برتر از نظر سیستم عامل و رابط کاربری: هم شیائومی Redmi 9C و هم سامسونگ Galaxy M11

مقایسه گلکسی M11 با ردمی 9C از نظر دوربین

دوربین ردمی ۹ سی

دوربین گلکسی ام ۱۱

ردمی ۹ سی دارای دوربین اصلی سه‌گانه با لنزهای ۱۳ مگاپیکسلی اصلی، ۲ مگاپیکسلی ماکرو و ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق بوده و دوربین سلفی آن هم ۵ مگاپیکسلی است. در سمت دیگر گلکسی ام ۱۱ لنز اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، اولترا واید ۵ مگاپیکسلی و تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی‌  ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد. ضمن اینکه قدرت فیلمبرداری این دو گوشی نیز نهایتاً 1080p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه می‌باشد.

کیفیت تصاویر

کیفیت دوربین
تصویر گرفته شده با لنز اصلی شیائومی Redmi 9C
کیفیت دوربین
تصویر گرفته شده با لنز اصلی سامسونگ Galaxy M11

انتظار می‌رود تصاویری که با لنز اصلی این دو موبایل می‌گیریم کیفیت یکسانی داشته باشند اما به جهت حضور لنز اولترا واید ۵ مگاپیکسلی در محصول سامسونگ، در خروجی‌های ثبت شده با این دستگاه فضای بیشتری پوشش داده می‌شود. به علاوه، به خاطر لنز ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمقی که هم شیائومی و هم سامسونگ در نمایندگانشان قرار داده‌اند، می‌توانید با این دو موبایل تصاویر پرتره با افکت بوکه بگیرید. در زمینه عکس‌های سلفی هم می‌توانیم بگوییم که گلکسی ام ۱۱ با لنز ۸ مگاپیکسلی خود از وضوح بیشتری برخوردارست. در مجموع باید به این نکته توجه داشته باشید که بهتر است زیاد روی تصاویری که با این دو گوشی پایین‌رده گرفته‌اید زوم نکنید زیرا جزئیات از بین می‌روند و نویز زیادی در آنها به چشم خواهد خورد.

گوشی برتر از نظر دوربین: سامسونگ Galaxy M11

مقایسه گلکسی M11 با ردمی 9C از نظر باتری

همان‌طور که در مقاله نقد و بررسی تخصصی هر دوی این تلفن‌های همراه نیز گفتیم، گلکسی ام ۱۱ و شیائومی ردمی ۹ سی با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری خود می‌توانند با استفاده نیمه سنگین تا دو روز دوام بیاورند. ضمناً، سرعت شارژ این دو موبایل نیز به ترتیب ۱۵ و ۱۰ وات است بنابراین نباید فکر کنید که در مدت بسیار کمی منبع نیروی آنها پر خواهد شد.

گوشی برتر از نظر باتری: هم سامسونگ Galaxy M11 و هم شیائومی Redmi 9C

نقد و بررسی تخصصی شیائومی Redmi 9C

نقد و بررسی تخصصی سامسونگ Galaxy M11

جمع‌بندی

اگر نمی‌دانید از بین Redmi 9C و Galaxy M11 کدام را خریداری کنید، پیشنهاد می‌کنیم سراغ گوشی اول بروید زیرا چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ سخت‌افزاری برتر می‌باشد. از طرفی، به خاطر تنوعی که در زمینه مقدار رم و حافظه داخلی دارد، به راحتی می‌توانید مدل مدنظرتان را پیدا کنید. در این میان، چنان‌چه موبایل دیگری می‌خواهید که همین مقدار قیمت خورده باشد، بد نیست مقاله بررسی ردمی ۹ ای را بخوانید تا با آن دستگاه نیز آشنا شوید. البته نکته‌ای که گفتیم، بیشتر به درد کسانی می‌خورد که برند برایشان در اولویت قرار ندارد. چنان‌چه برند سامسونگ برای شما مهم است، می‌توانید گلکسی M11 را انتخاب کنید. ضمناً، در صورتی که می‌خواهید با محصول ارزان‌تری از این شرکت آشنا شوید، می‌توانید گلکسی A11 را نیز در نظر بگیرید.

 

مشاهده و خرید گوشی شیائومی Redmi 9C

مشاهده و خرید گوشی سامسونگ Galaxy M11

 

با پایان مقاله مقایسه گلکسی M11 با ردمی 9C، شما کدام گوشی را ترجیح می‌دهید؟ پاسخ خود را با ما و دیگران درمیان بگذارید. ضمناً، آیا آلترناتیو دیگری برای این دو موبایل می‌شناسید؟

منبع: GSMArena.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب می نویسید: