افشای رندرهایی از آیپد مینی ۶

آیپد مینی ۶

دیوید کووالسکی در دوازده ماه گذشته چندین رندر از چند دستگاه از جمله Pixel 5، گلکسی نوت ۲۰ و آیفون ۱۲ پرو را منتشر کرده و به تازگی هم رندرهایی از آیپد پرو ۲۰۲۱ را با ما به اشتراک گذاشته و حالا با همکاری Pigtou رندرهایی از iPad Mini 6 را عرضه کرده است. البته قسمت‌هایی از این تصاویر نقص‌هایی دارند بنابراین پیشنهاد می‌شود آنها را قطعی ندانید. اما امکانات احتمالی آیپد مینی ۶ چیست؟ با برتر دیجیتال همراه باشید و ادامه خبر را بخوانید تا پاسخ این سؤال را دریافت کنید.

نمای جلویی آیپد مینی ۶

ششمین نسل از آیپد مینی احتمالاً نمایشگری ۹٫۱ اینچی خواهد داشت اما از نظر ابعاد به نوعی هم اندازه نمونه نسل پیشین خواهد بود. البته اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، ضخامت آن به میزان ۰٫۱۵ میلی‌متر افزایش یافته ولی ارتفاع و عرض آن بدون تغییر باقی مانده است.

برای دستیابی به این هدف، حاشیه‌های اطراف نمایشگر بسیار باریک خواهند شد. این در حالی است که در اواسط سال گذشته میلادی، مینگ چی کو به آیپد مینی ۶ با نمایشگر ۹ اینچی اشاره داشت و حالا تصاویری که در بالا و پایین می‌بینید با این ادعاها نسبتاً همخوانی دارند.

اما هر چه از نمای نزدیک‌تری به این تبلت نگاه می‌کنید، اتفاقات جذاب‌تر ولی غیرقابل‌باورتری می‌افتد. بر خلاف سایر آیپدهای دارای ظاهر تمام صفحه، نسل بعدی آیپد مینی نقطه‌ای سیاه رنگ خواهد داشت.

جلوی iPad Mini 6

به احتمال خیلی زیاد، قرار است از این نقطه سیاه رنگ برای جای دادن به دوربین سلفی که در بالای نمایشگر حاضر می‌شود، استفاده گردد. البته اپل تا کنون از این نوع شیوه طراحی بهره نگرفته و تعهدی که نسبت به بهره‌مندی از حاشیه‌های نسبتاً ضخیم و ناچ دارد، قرار دادن دوربین سلفی در یک نقطه سیاه رنگ را به تصمیم عجیبی تبدیل خواهد کرد.

با این وجود، این اتفاق می‌تواند سرآغاز رویدادهای تازه‌ای در زمینه طراحی محصولات اپل باشد بنابراین شاید این رندرها درست باشند.

سنسور اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش

غیرقابل‌باورترین قسمت این تصاویر، در نیمه پایینی نمایشگر رخ داده است. آن‌گونه که از این رندرها برداشت می‌شود، تبلت بعدی اپل یک بریدگی مخصوص سنسور اسکنر اثر انگشت Touch ID خواهد داشت.

مشخص نیست آیا این بریدگی ایجاد شده تا تأیید کند که در آیپد مینی ۶ سنسور اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش Touch ID وجود خواهد داشت (اتفاقی که قرار بود در سری آیفون ۱۲ رخ دهد) و یا اپل می‌خواهد این بریدگی را بزرگتر کند.

احتمال دوم بسیار ضعیف است به خصوص آنکه اپل بیشتر ترجیح می‌دهد از شیوه‌های طراحی غیر مرسوم اجتناب ورزد و سراغ روش‌های ساده برود.

زمان عرضه آیپد مینی ۶

انتظار می‌رود آیپد مینی ۶ در نیمه اول سال جاری میلادی به بازار بیاید و در مراسم معرفی آیپد پرو ۲۰۲۱ و سومین نسل از آیفون SE از آن رونمایی به عمل آید.

تراشه این تبلت A14 Bionic خواهد بود که در حال حاضر در سری آیفون ۱۲ به کار رفته و در آن شاهد دو پورت Lightning و جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری خواهیم بود؛ دو درگاهی که در آیپد مینی ۵ وجود دارند.

تبلت و گوشی اپل
آیفون ۱۲ پرو در سمت راست و آیپد مینی ۶ در سمت چپ

سایر نکات ظاهری این تبلت بدنه آلومینیومی با یک دوربین کوچک در پشت، دکمه پاور در بالا و دکمه‌های کاهش و افزایش صدا در سمت چپ می‌باشند.

 

شما فکر می‌کنید طراحی آیپد مینی ۶ چگونه خواهد بود؟ آیا در آن سنسور اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش قرار خواهد داشت؟ نظر خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

 

منبع: phonearena.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نظرات کاربران

اولین نفری باشید که نظر خود را برای این مطلب می نویسید: